Literatūra VI klasei 1 dalis

arrow_back Grįžti atgal

Literatūra VI klasei 1 dalis
Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė, Inga Gresienė, Saulius Žukas

Vadovėlis, parašytas pagal naują Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrąją programą, skirtas šeštai klasei. Parenkant vadovėliui tekstus, rengiant užduotis, atsižvelgta į tarptautinius Lietuvos mokinių skaitymo pasiekimus (PISA tyrimas).

Vadovėlyje ugdymo turinys struktūruojamas laikantis teminio principo – formuluojamos mokiniams įdomios, aktualios skyrių temos: Vaizduotės pasauliai, Kilmės mitai: dievai, dvasios ir žmonės, Mūsų kultūros herojai, Gyvenimo išbandymai. Turinio branduolį sudaro pagal amžių mokiniams aktualūs, estetiškai vertingi ir įdomūs skirtingo pobūdžio privalomi ir rekomenduojami programiniai ir autorių parinkti tekstai. Greta programinių tekstų vadovėlių autoriai rekomenduoja skaityti įvairių šalių, ypač šiuolaikinių lietuvių autorių, grožinius, publicistinius, vaizdinius, garsinius tekstus, padedančius, jų nuomone, vaiką sudominti literatūra. Šie tekstai padeda geriau pažinti save ir supantį pasaulį, teikia daugiau galimybių diskutuoti, kritiškai vertinti aptariamus dalykus. Autorių atrinktus kūrinius mokytojas gali savo nuožiūra naudoti mokymo procese, atsižvelgdamas į mokinių skaitymo interesus ir gebėjimus. Didesnė tekstų pasiūla – daugiau galimybių individualizuoti ir diferencijuoti mokymą(si), atsižvelgiant į mokinių interesus ir skirtingus pasiekimus.

Vadovėlyje sistemiškai ugdomi atidaus skaitymo gebėjimai: iš pradžių mokoma(si) lėtai, nuosekliai skaityti, o vėliau – suvokti skaitomų tekstų sąsajas su įvairiais kontekstais: 1 etapas. Detalus skaitymas. Po pirmojo skaitymo tekstas pakartotinai skaitomas ir aptariamas suskaidant jį į mažesnius epizodus. Toks skaitymas ypač naudingas silpnesniems ir dėmesį sunkiai sukaupiantiems mokiniams. 2 etapas. Apibendrinimas. Mokymasis apibendrinti, remiantis aptartomis detalėmis, lyginti skaitomą tekstą su kitais padeda geriau suvokti teksto visumą, įžvelgti tekstų ryšius. 3 etapas. Skaitymo ir rašymo integravimas. Remiantis skaitymo patirtimi, aptartais pavyzdžiais, mokomasi kurti įvairių tipų ir žanrų tekstus. 4 etapas. Tyrimas. Įvairių tekstų (žodinių, vaizdinių, garsinių), kontekstų tyrinėjimas, remiantis aptartais tekstais ir savarankiškai rasta papildoma informacija. Tai ugdo ir kūrybinius, kritinio mąstymo gebėjimus. Taip pat vadovėliu siekiama ugdyti bendrąsias kompetencijas, siūlant apmąstyti tekstuose deklaruojamas idėjas, vertybes, dirbti pasirenkant įvairias mokymosi formas (individualiai, poromis ar grupėmis), įsivertinti pažangą.

Mokytojas, dirbantis su klase iš šių vadovėlių, gali naudotis skaitmeninėje ugdymo priemonėje „E. lankos“ pateiktu skaitmeniniu vadovėliu, ilgalaikiais planais ir papildoma mokomąja medžiaga.

Mokymo priemonės komplektą sudaro 2-jų dalių vadovėlis.




Atsiliepimai

Netinkami, pažeidžiantys įstatymus skaitytojų atsiliepimai bus šalinami. Už atsiliepimus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys.

Duomenys

Ugdymo sritis
Kalbinis ugdymas
Dalykas
Lietuvių kalba ir literatūra
Klasė
6 klasė
Kalba
Lietuvių
Tinkamumas specialiųjų poreikių mokiniams
Nepritaikytas
Puslapių skaičius
292
Pirmojo leidimo metai
2018
Leidimas
Naujas (pirmasis)
ISBN
978-609-470-077-4
Būsena
Galiojantis
Skaitmeninis
ne
Leidėjas
UAB „Baltų lankų“ vadovėliai“
Leidėjo adresas
Gedimino pr. 28. 4, LT-01104 Vilnius
Leidėjo telefonas
+37052080358
Leidėjo svetainė
www.baltulankuvadoveliai.lt
Leidėjo el. paštas
vadoveliai@elankos.lt
Paskirto vertintojo recenzija
vadovelio-ivertinimas