Fizinių, gyvybės ir žemės ūkio mokslų krypties neakivaizdinės programos
ŽALIOJI ENERGETIKA
Harmoningam šalių, jų ekonomikų, ten gyvenančių bendruomenių, o taip pat ir visos žmonijos vystymuisi nepaprastai svarbus taikus sambūvis su gamtine aplinka. Šiuo aspektu energetikos srityje išeitis yra tik viena – alternatyvioji (švarioji, žalioji) energetika. Todėl šiandien ir ateityje turime dar labiau stiprinti šią energetikos sritį, o pirmiausia - investuojant į moksleivių ir jaunimo švietimą, kryptingą motyvavimą, parengimą karjerai, teigiamų nuostatų tvariam žemės civilizcijos vystymuisi formavimą. Neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacinė programa „ŽALIOJI ENERGETIKA“ yra viena iš programų Lietuvos sumaniosios specializacijos strategijos prioritetinėje kryptyje – „ENERGETIKA IR TVARI APLINKA“, kurios tikslai visapusiškai dera su minėtos krypties tikslais.
Programa yra skirta 8-12 klasių mokiniams. Vykdant programą siekiama suteikti žinių tradicinių ir alternatyviųjjų energetikos technologijų srityje, ugdyti gebėjimus tirti ir analizuoti, kurti ir projektuoti saulės, vėjo, hidroenergetikos ir kt. technologinius įrenginius, lavinti konstravimo įgūdžius gaminant modelius, maketus ar prototipus. Programoje stiprinami ne tik profesiniai, bet ir asmeniniai gebėjimai – individualus ir komandinis darbas, verslumas, komunikabilumas (įgyvendinant projektą komandoje, kuriant verslo planą, pristatant rezultatus). Vykdant visas šias veiklas mokiniai susiformuoja teigiamas nuostatas tvariosios plėtros idėjoms, ugdosi kūrybingumą, kritinį mąstymą, imlumą pozityvioms inovacijoms.
Programos turinys ir veiklos pagilina, praplečia ir integruoja mokinių žinias ir gebėjimus susijusiuose BU dalykuose: fizika, matematika, technologijos, dailė (dizainas), IT, biologija, geografija, ekonomika ir verslumo ugdymas.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų (įskaitant ir energetikos ir tvarios aplinkos sritį), tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Inžinerijos ir technologijų mokslų krypties neakivaizdinės programos
MOKINIŲ GEBĖJIMŲ UGDYMAS SPRENDŽIANT PADIDINTO SUDĖTINGUMO FIZIKOS TEORINES UŽDUOTIS IR ATLIEKANT NESTANDARTINIUS EKSPERIMENTUS
Pagal programą, skirtą 8-10 klasių mokiniams, susistemintai pateikiamos būtiniausios teorijos žinios, sprendžiami padidinto nei bendrojo lavinimo mokykloje sunkumo uždaviniai, atkreipiant ypatingą dėmesį į sprendimų metodiką, paaiškinimą, iliustracijas, rezultatų pateikimo tvarką bei atliekami nestandartiniai (palyginus su galimais bendrojo lavinimo mokykloje) eksperimentai, mokinius pratinant prie problemos iškėlimo, patikimo eksperimento atlikimo ir paklaidų įvertinimo, gautų rezultatų aprašymo ir juos atitinkančių išvadų bei rekomendacijų pateikimo reikalavimų. Tikimasi, kad taip bus išugdyta geroji patirtis, turėsianti įtakos mokinių tolesniam kūrybingam mokymuisi ir motyvuotam jų ateities profesijos pasirinkimui.
Išmaniųjų specializacijų krypties neakivaizdinės programos
IŠMANUSIS ŠILTNAMIS
Šia neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacine programa „IŠMANUSIS ŠILTNAMIS“ siekiama prisidėti prie Lietuvos ateities inovatorių ugdymo vienoje iš Lietuvos sumanios specializacijos strategijos prioritetinių krypčių – „ENERGETIKA IR TVARI APLINKA“, kartu padedant mokiniams pagrįstai pasirinkti profesinės karjeros kelią ir jam rengtis.
Programa yra skirta supažindinti 8-12 klasių mokinius su inovacijų kūrimo principais išmaniųjų statinių ir įtaisų kūrimo ir naudojimo srityje ir joje suteikti pradinius praktinio darbo įgūdžius, konstruojant ir bandant originalios konstrukcijos išmaniojo mini šiltnamio prototipą. Programa apima visą inovacijų kūrimo veiklų ciklą – nuo mini šiltnamio koncepcijos kūrimo, projektavimo ir gamybos iki jo valdymo sistemos programavimo, eksploatacinių bandymų ir verslo plano parengimo, taip pat ir darbo rezultatų pristatymą.
Programos turinys ir veiklos pagilina, praplečia ir integruoja mokinių žinias ir gebėjimus susijusiuose BU dalykuose: technologijos, dailė (dizainas), IT, biologija, ekonomika ir verslumo ugdymas.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų (įskaitant ir agroinovacijų sritį), tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Matematikos ir informatikos mokslų krypties neakivaizdinės programos
TURING TALENTS
Ar pamokose tavo mintis sukasi apie vizijas, kaip turi atrodyti ateitis? Gal esi bandęs programuoti
ir ši patirtis užstrigo giliai atmintyje? Nori dar mokykloje būdamas pabandyti programuotojo
darbo kėdę? Ši programa yra sutverta, būtent, tiems, kurie nori išmokti daugiau negu yra mokama
mokykloje!
Mes sukūrėme šią programą moksleiviams, kurie apie Fortnite ar kompiuterius išmano daugiau
nei bendraamžiai. Šios ištestinės stovyklos metu 8-10 klasių moksleiviai turės progą susipažinti
su programavimo pagrindais, kuriant internetinius puslapius bei gilinantis į platųjį internetą iš
technologinės perspektyvos.
Visos užduotis pagrįstos praktiniais užsiėmimais ir filosofija, kad po šios programos moksleiviai
išmokti "kaip mokytis" ir galėtų toliau tęsti savo ekspertizę IT srityje.
Menų krypties neakivaizdinės programos
ĮVIETINTAS TEATRAS
Įvietinto teatro programa – tai skirtingų kūrybinių kompetencijų suteikianti neformaliojo ugdymo programa, orientuota į aplinkos stebėjimo ir analizės kompetencijų ugdymąsi, kurios reikalingos sparčiai kintančios aplinkos kontekste.
Įvietintas teatras atspindi laikotarpį kuriame mes gyvename: fragmentuotą, pabirą. Šios formos dėka tuos įvairius fragmentus: technologijas, skirtingus scenografijos elementus, vaidybinius epizodus, garsines, vizualines, video instaliacijas bus mokomasi sujungti į vientisą pasakojimą-ekskursiją.
Programos tikslinė grupė: 8 – 10 klasės mokiniai, besidomintys vizualia komunikacija, socialiniais tinklais, judančio vaizdo, teatro ir kitomis meno sritimis, kūrybiškumo ugdymusi ir norintys įvaldyti skirtingus meninės kūrybos metodus.
Programos dalyviai mokysis jungti fragmentuotas savo patirtis, atskirus gyvenimo fragmentus ir skirtingus elementus į vientisą pasakojimą. Šios programos dėka vaikai plės žinias apie teatro meną, vaidybos stilius skirtingose kontekstuose, judantį vaizdą ir tarpdisciplinius menus, jų kūrimo principus, gebės atpažinti ir panaudoti teatrinius ir kitokio meno elementus savoje aplinkoje.
Įvietinto teatro programa padės vystyti aplinkos stebėjimo, grupinio darbo, emocinio raštingumo, kūrybiškumo, vaizduotės gebėjimus ir mokys kūrybiškai išnaudoti nuolat kintančią aplinką ir įvairias ten vykstančias situacijas. Tokio teatro kūrėjai lavina gebėjimus kurti iš visiems lengvai prieinamų ir pasiekiamų daiktų, objektų, priemonių, technologijų.
Įvietintas teatras, kuriame darbas su erdve ir ten gyvenančiais žmonėmis tampa įkvėpimo šaltiniu tiek pačiam spektaklio turiniui, tiek tos erdvės pritaikymui, todėl kuriant tokį teatrą išmokstama atlikti įvairaus pobūdžio tyrimus: nuo istorinio, kontekstinio iki meninio.
Šios programos veiklos, besiorientuojančios į stebėjimą kaip vieną iš pagrindinių kūrybinių principų, lavina vaikų gebėjimus dirbti grupėse, ugdo jų emocinį raštingumą bei gebėjimą komunikuoti įvairiomis meninės raiškos priemonėmis.
Laukiami rezultatai: keletas įvietinto teatro mini spektaklių, meninių ekskursijų skirtingose erdvėse.
Socialinių, ugdymo mokslų ir teisės krypties neakivaizdinės programos
„ INTERAKTYVUS LITERATŪRINIS VILNIUS“
Programos tikslas:
Sukurti interaktyvų literatūrinio Vilniaus maršrutą, naudojant inovatyvius mokymo/si metodus (pasitelkiant simuliaciją literatūrinio maršruto kūrimui; įtikinant nupirkti turizmo agentūrą parengtą projektą).
Sveikatos ir veterinarijos mokslų krypties neakivaizdinės programos
„ MITYBA. TAIKOMOJI MITYBA “ 8 kl
Mokiniai turės 12 dienų užsiėmimus, kurių metu bus supažindinti su dalykiniu turiniu bei atliks eksperimentus. Ekskursijų metu pažins praktinį pritaikymą, o taip pat susipažins su profesija.