Lietuvių kalba. Vadovėlis I klasei. II dalis (serija TAIP!)
Kasperavičienė Nomeda, Dailidėnienė Vilma, Jakavonytė-Staškuvienė Daiva
Pirmasis naujosios serijos TAIP! lietuvių kalbos vadovėlio komplektas 1 klasei parengtas pagal 2016 m. Pradinio ugdymo lietuvių kalbos bendrąją programą.
Vadovėlio komplektas sukuria mokiniams patrauklias sąlygas sąmoningai ir aktyviai mokytis lietuvių kalbos, tyrinėti ir pažinti ją, atrasti savyje kalbos vartojimo dovaną, pratina mokinius stebėti savo mokymosi pasiekimus, skatina siekti pažangos.
Vadovėlio metodinė sandara orientuota į vaiko savarankiškumą, patirtiniu ugdymu grįstą mokymąsi. Aiški sistema, įdomios, į aktyvią veiklą orientuotos veiklos skatins noriai mokytis lietuvių kalbos. Dėmesys skirtas visoms kalbinės veiklos sritims: klausymui, kalbėjimui, skaitymui, rašymui. Kalbėjimo ir klausymo gebėjimus vaikai ugdysis klausydami garso įrašų ir juos analizuodami, kurdami sakinius (taikydami įvairius būdus: paveikslėlių serijas, raktinius žodžius, klausimus ir pan.), formuluodami klausimus ir atsakymus. Skaitymo ir rašymo pradmenų padės įgyti sisteminės garsinės analizės užduotys, gausiai iliustruotos IKT veiklomis, kurios kartu bus ir įsivertinimo priemonė.
Vaikai mokysis skaityti pasitelkdami įvairiais skaitymo ir teksto supratimo strategijas, kelias pamokas iš eilės nagrinėdami tą patį tekstą. Rašymo gebėjimus pirmokai ugdysis ne tik susipažindami su įvairiais rašto darbais, bet ir suprasdami, kokiu tikslu, kaip ir kodėl jie kuriami; aiškinsis, kaip rašyti diktantą, kokių būna diktantų, kodėl jie naudingi. Kiekviena veikla užbaigiama reflektuojant ir pagal konkrečius kriterijus įsivertinant įgytą patirtį, apmąstant, ko, kaip ir kodėl dar reikėtų pasimokyti, kada tai daryti tinkamiausia. Skyrių pabaigoje, atlikdami įsivertinimo užduotis pirmokai išsiaiškins, ko išmoko ir ko dar reikėtų pasimokyti, kad pasiekimai būtų dar geresni.
Vadovėlyje daug dėmesio skiriama diferencijavimui ir individualizavimui, nes su užduotimis pateikiama pagalbos sistema parodo ir paaiškina, kaip ja pasinaudoti. Pavyzdžiui: Mažoji atmintinė yra viena iš priemonių, padedanti įsiminti ir pritaikyti pagrindines lietuvių kalbos taisykles, gerinanti gebėjimą jomis pasinaudoti tada, kada reikia. Skaitinių sąsiuvinis skirtas mokiniams, kurie pradėję lankyti 1 klasę jau moka skaityti. Skaitinių temos integraliai susijusios su vadovėlio medžiaga, todėl kol vieni vaikai mokysis skaityti, kiti toje pačioje pamokoje tobulins skaitymo gebėjimus, skaitydami ir analizuodami sudėtingesnius tekstus. Papildomų užduočių rinkinys, esantis Mokytojo knygoje, skirtas lietuvių kalbos gebėjimams gilinti tam tikroje srityje.
Naujas lietuvių kalbos mokymosi priemonių komplektas yra inovatyvus ir kupinas vertingų, mokytis skatinančių idėjų, padėsiančių mokiniams susidomėti grožine ir negrožine literatūra, pasinaudoti tekstuose glūdinčia išmintimi ir informacija, suprasti, jog lietuvių kalba mums yra vertybė.
Lietuvių kalbos mokymosi komplektą LIETUVIŲ KALBA 1 KLASEI (serija TAIP!) sudaro:
· Vadovėliai (1 dalis, 2 dalis, 3 dalis)
· Užrašai (1 dalis, 2 dalis, 3 dalis)
· Interaktyvi mokytojo knyga
· Pasitikrinamieji darbai
· Skaitiniai
· Skaitmeninės priemonės
Daugiau apie šį vadovėlį
Duomenys
- Ugdymo sritis
- Kalbinis ugdymas
- Dalykas
- Lietuvių kalba ir literatūra
- Klasė
- 1 klasė
- Kalba
- Lietuvių
- Tinkamumas specialiųjų poreikių mokiniams
- Nepritaikytas
- Pirmojo leidimo metai
- 2016
- Leidimas
- Naujas (pirmasis)
- ISBN
- 978-5-430-06574-4
- Būsena
- Galiojantis
- Skaitmeninis
- ne
- Leidėjas
- UAB „Šviesa“
- Leidėjo adresas
- Vytauto pr. 29, LT-44352 Kaunas
- Leidėjo telefonas
- 8 37 409 126
- Leidėjo svetainė
- www.sviesa.lt
- Leidėjo el. paštas
- info@sviesa.lt
- Paskirto vertintojo recenzija
- Vadovėlio įvertinimas.pdf
Atsiliepimai