Užklasinė gimnazisčių veikla: unikalus oro gaiviklis virto realiu uždarbiu

Grįžti

Užklasinė gimnazisčių veikla: unikalus oro gaiviklis virto realiu uždarbiu
event 2019-06-13 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Projektai ir konkursai

Užklasinė gimnazisčių veikla: unikalus oro gaiviklis virto realiu uždarbiu

„Privalu turėti užklasinę veiklą, kad mokymasis išliktų smagus ir įdomus“, – teigia unikalią oro gaivinimo technologiją sukūrusi Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazijos moksleivė Gerda Prakopimaitė. Mergina, kartu su kitomis gimnazistėmis – Sandra Kmitaite ir Greta Sarapinaite – pagamino naujos kartos oro gaiviklį, kuris ne užmaskuoja, bet sugeria nemalonius kvapus ir kenksmingas daleles. Produktą galima naudoti visur – automobilyje, sportiniame krepšyje, net ir šaldytuve.

Kurdamos gaiviklį merginos panaudojo impregnuotas aktyvintąsias anglis, turinčias daug įvairius kvapus ir kenksmingas daleles sugeriančių porų. Tam gimnazistėms prireikė gimnazijoje, taip pat įvairių mokymų bei kitų užklasinių veiklų metu įgytų žinių. Oro gaivinimo technologiją merginos vis dar tobulina savo įkurtoje Mokinių mokomojoje bendrovėje BIORAS, tačiau šis gaminys jau sudomino ir parduotuvių tinklus.

„Savo kompanijoje kitų produktų negaminame, kol kas siekiame kiek įmanoma ištobulinti dabartinį. Nors, kas žino, gal ateityje išsiplėsime ir į daugiau sričių, o galbūt įkursime ir kitų kompanijų“, – svarsto G. Prakopimaitė.

Alternatyva startuoliams

Pasak Mokinių mokomųjų bendrovių veiklą gimnazijoje koordinuojančio neformaliojo švietimo mokytojo, gimnazijos alumno Justo Daujoto, tokios mokinių bendrovės – visiškas mokyklos lygmens startuolio atitikmuo. Įsteigus bendrovę visus metus mokiniai kuria, vysto savo produktus ir paslaugas, vėliau jas pardavinėja įvairiose mugėse ir kitais savo sugalvotais būdais. Neretai vystydami savo startuolius mokiniai ir užsidirba. „Mokiniai patys nusprendžia kurti bendroves, nes tai yra pirmi žingsniai į finansinę nepriklausomybę. Žinoma, juos reikia ir paskatinti, pavyzdžiui, apdovanojant įvairiose mugėse. Mokinius ypač skatina ir jų produktais besidžiaugiantys klientai“, – tvirtina J. Daujotas.

Mokytojo teigimu, ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje moksleiviai dega noru kurti savo verslus. Vien tik LSMU gimnazijoje aktyviai veikia dvi bendrovės – BIORAS ir „EkoPeral“. Joje mokiniai, surinkę Kauno siuvyklų nenaudojamų audinių atraižas sukūrė daugkartinius maišelius. Ši idėja mokiniams padėjo taip pat nugalėti įvairiuose konkursuose, o maišeliai sužavėjo netgi socialinių tinklų žvaigždes.

Daujoto manymu, mokomosios bendrovės išsiskiria tuo, kad mokiniams suteikia teorinių verslo žinių, kurias vėliau galima taikyti praktikoje. „Manau, kad tokia patirtis, per bandymus, geriausiai perteikia žinias, apie kurias ir vadovėliuose nerašoma“, – kalbėjo koordinatorius.

Laukia svarbi užduotis

Šią vasarą bendrovę BIORAS įsteigusių gimnazisčių laukia svarbi užduotis – Prancūzijoje, Lilio mieste, atstovauti Lietuvai ir varžytis dėl versliausių Europos mokinių vardo. Kelialapis į Lilį merginoms atiteko nugalėjus organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ konkurse.

Prakopimaitė tvirtina, kad įdomūs žmonės ir didelė konkurencija tokiems konkursams suteikia neįkainojamos vertės, dėl to nė kiek nebaisu rungtis su pačiais geriausiais. „Geriausiai ir greičiausiai augi supamas įkvepiančių žmonių. Būtent tai mus labiausiai ir motyvuoja“, – teigia gimnazistė.


Renginių kalendorius