Skaitmeninio ugdymo koordinatorių susitikime – pažangos įrankis ir skaitmeninių įtraukiojo ugdymo priemonių rinkinys

Grįžti

Skaitmeninio ugdymo koordinatorių susitikime – pažangos įrankis ir skaitmeninių įtraukiojo ugdymo priemonių rinkinys
event 2022-04-01 domain Nacionalinė švietimo agentūra

Skaitmeninio ugdymo koordinatorių susitikime – pažangos įrankis ir skaitmeninių įtraukiojo ugdymo priemonių rinkinys

Siekiant padidinti skaitmeninių mokymo priemonių žinomumą ir jų naudojimą, mokyklos buvo kviestos paskirti už skaitmenines mokymo priemones savo mokyklose atsakingus asmenis. Kovo 31 dieną nuotoliniu būdu įvyko jau antras skaitmeninio ugdymo koordinatorių susitikimas, į kurį gausiai jungėsi ne tik bendrojo ugdymo mokyklų, bet ir ikimokyklio ugdymo įstaigų atstovai.

Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“ metodininkas Egidijus Čeponis pristatė planuojamą kurti įrankį individualiai mokinio pažangai stebėti. Planuojama, kad Pažangos vertinimo įrankis turės automatinio vertinimo bei įsivertinimo galimybę, užtikrins mokiniui ir mokytojui momentinį pažangos grįžtamąjį ryšį. Atrinktose mokyklose vyks susitikimai su NŠA specialistais siekiant patikslinti ir suderinti šio skaitmeninio įrankio kūrimo specifikaciją. Susidomėjusios mokyklos, norinčios dalyvauti atrankoje, iki 2022 m. balandžio 8 d. (imtinai) kviečiamos pateikti užpildytą paraiškos formą elektroniniu būdu.

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus ir Vilniaus specialaus lopšelio-darželio „Čiauškutis“ logopedė Loreta Grikainienė išsamiai pristatė skaitmeninių įtraukiojo ugdymo priemonių rinkinį „EduSensus“. Jau nuo dvejų su puse metų tinkamos priemonės yra įtraukios ir pritaikomos individualiems vaiko poreikiams. Šiuo metu rinkinyje jau pilnai adaptuotos yra trys skaitmeninės mokymo priemonės: „Logoritmika“, „Logožaidimai“ ir „Žodžių žaidimai“.

Visos trys priemonės pritaikytos ikimokykliniam ir pradiniam ugdymui. Jas kūrė patyrę vaikų raidos specialistai. Žaidybinės užduotys gali būti atliekamos įvairiuose įrenginiuose: kompiuteryje, interaktyvioje lentoje ar planšetėse. 

Naudojant „EduSensus“ žaidimus galima sumažinti įvairių sutrikimų (ypač kalbos ir mokymosi) riziką. Šios programos ugdo motorinius, socialinius ir pažintinius gebėjimus, vaikai lengvai įsitraukia į veiklą. Priemonėse muzikos ir fiziniai pratimai persipina su klausymo ir kalbėjimo veikla. Skaitmeninių išteklių rinkinys „EduSensus“, skirtas mokymosi sunkumų ir raidos sutrikimų turinčių vaikų ugdymui, pateikiamas Švietimo portalo skaitmeninių priemonių skyrelyje.  

Jei atsirastų dar susidomėjusių mokyklų, nespėjusių ir norinčių prisijungti prie gausaus skaitmeninio ugdymo koordinatorių tinklo, kuris šiuo metu jau vienija daugiau nei šešis šimtus atstovų, kviečiame užpildyti anketą ir nurodyti kontaktinį savo mokyklos asmenį.