Po pamokų: bendrumas individualume

Grįžti

Po pamokų: bendrumas individualume
event 2021-03-17 domain Nacionalinė švietimo agentūra label_outline Projektai ir konkursai

Po pamokų: bendrumas individualume
Herojaus mokyklos mokiniai/Herojus.lt nuotrauka

Klubų veikla: mokytis šalia panašių į save

Kiekvienas mokinys skiriasi ne tik savo akademiniais gebėjimais, bet ir požiūriu į mokslus ir išgyvenamomis emocijomis. Herojuje veikiančių penktokų klubai sukurti pagal asmeninius mokinių poreikius, gebėjimą mokytis. Klubų susitikimai vyksta po kitų pamokų.

IB club/IB klubas


Didelę mokytojo darbo dalį užima papildomas darbas su mokiniais, kurie susiduria su mokymosi sunkumais, motyvacijos stoka. Tačiau gabiems ir aukštą mokymosi kompetenciją turintiems mokiniams pilnavertiškas dėmesys yra toks pat svarbus ir reikalingas. Labai greitai tokie mokiniai gali prarasti užsidegimą mokslams arba net užmigti ant savo laurų. Į šį klubą renkasi vaikai, kuriems reikia iššūkių ir papildomos veiklos, tobulinančios jų gebėjimus. Neretai iš tokių mokinių lūpų galima išgirsti, jog jiems yra per lengva. Būtent tokiomis situacijomis gelbsti klubo veiklos. Jų metu mokiniai susiduria su įvairiais išbandymais, ar net patiria nesėkmes. Jos gabiems mokiniams reikalingos tam, kad šie išlaikytų motyvaciją ir keltų sau tikslus. Šie motyvuoti mokiniai patys rodo iniciatyvą mokytis ir puikiai imasi siūlomų papildomų užduočių ar veiklų. Mokiniai išbando save tarptautiniuose konkursuose, taip suprasdami, kiek daug galimybių jie turi gyvenime. Herojaus mokykloje besimokantys IB klubo nariai dalyvavo esė rašymo konkurse ,,Young nature writers’ competition 2020“. Taip pat kas mėnesį išbandome jėgas 500 žodžių rašymo konkurse tam tikra tema. Ruošiamės kūrybiniam projektui ,,Who will you invite to your video call?“, kuriame mokiniai pasirinks asmenybę, kuriai norėtų paskambinti vaizdo skambučiu. Šiame projekte išbandomos mokinių rašymo, komandinio darbo ir kūrybiniai gebėjimai. Neapsieinama ir be nusivylimų, kai konkurso nepavyksta laimėti. Tai priverčia vis mokytojų liaupsinamus pirmūnus stabtelti ir suprasti, jog jiems dar yra kur stengtis ir, kad savo galimybes jie dar tik pradeda plėsti.


Lemon club/Citrinų klubas


Dažnai mokiniai, turėdami didelį žinių bagažą ir stiprias mokymosi kompetencijas, to neįvertina. Nepasitikėjimas savimi varžo jų galimybes ir suvokimą, kiek daug jie gali nuveikti. Citrinų klube renkasi gabūs, atsakingi, tačiau nepasitikintys savo jėgomis mokiniai, kuriems trūksta motyvacijos. Tokie mokiniai turi ryškų gebėjimą mokytis, yra atradę sau tinkamas mokymosi sistemas, tačiau nepasitikėjimas ir savęs nuvertinimas trukdo mėgautis mokslu ir jo teikiamais iššūkiais. Šio klubo veiklų metu daugiau laiko skiriame stipriųjų mokinio savybių ieškojimui, kurios primintų, jog kiekvienas geba išsiaiškinti tai, kas nėra suprantama ir nelaikyti to silpnumo ženklu. Su šio klubo nariais, taip pat kaip ir su IB klubu, dalyvaujame įvairiuose tarptautiniuose projektuose. Nors ir užtrunkame ilgiau, aiškindamiesi projektų reikalavimus ar galvodami idėjas, tokie maži pasiekimai tampa klubo narių motyvacijos šaltiniu.

 

Star club/Žvaigždžių klubas


Vienas sunkiausių mokytojo išbandymų yra laiko planavimas veiklų metu. Dažniausiai jo nepakanka ir mokiniai, kuriems kyla nemažai klausimų ar reikia daugiau laiko įsisavinti temą, kaupia spragas ir pasimeta savo klausimuose. Žvaigždžių klube renkasi mokiniai, kuriems reikia papildomos pagalbos išsiaiškinant tai, ko jie nesuprato bendrų veiklų metu. Tai gali būti nesuprasta tema, abejojimas dėl namų darbų užduoties ar klausimai dėl artėjančio atsiskaitymo. Tačiau viskas sukasi ne tik apie akademinius klausimus. Šiame klube aptariame ir mokinių emocinę savijautą, paaugliškas problemas, nes tai tokia pat svarbi jų gyvenimo dalis. Žvaigždžių klubo mokiniams kartais užtenka padrąsinamo žodžio ar užduoties perskaitymo penkis kartus. Tai padeda. Būtent tokios smulkmenos veda prie geresnės mokinio savijautos, pasitikėjimo savimi. Klubo veikla prasideda nuo dienos aptarimo: pasidalinama, kaip praėjo diena, su kokiais sunkumais teko susidurti, kuo galima pasidžiaugti. Tam, kad galėtume tai padaryti, dienos eigoje mokiniai žymisi klausimus, kuriuos vėliau aptariame klubo susitikimo metu. Vyksta diskusijos, mokiniai drauge kelia klausimus ir ieško atsakymų.

 


Stickeriai/Lipniųjų lapelių klubas


Užmiršau, nepadariau, palikau, nežinau... Šiame klube renkasi mokiniai, kuriems reikia priminti, pakartoti, paskatinti vieną ar kitą dalyką pasižymėti ir dar kartą PRIMINTI. Mokiniai gali pasižymėti gerais akademiniais rezultatais, tačiau užmaršumas, neatsakingumas reikalauja nuolatinio pareigybių ir atsakomybių priminimo. Šiame klube daug dėmesio skiriame laikui po pamokų, kai mokiniai grįžta namo. Stengiamės susidėlioti veiklų planą namuose, į kurį įeina tam tikras laiko kiekis namų darbams ir pasiruošimui atsiskaitymams, knygos skaitymui, laisvam laikui. Taip pat mokiniai dienos eigoje patys žymisi namų darbų užduotis, artėjančių atsiskaitymų datas. Klubo susitikimų metu aptariame ir dar kartą prisimename, ką jie turi pasidaryti. Mokytojas užveda mokinius ant kelio, o kiti klubo nariai padeda ir papildo.

Herojaus mokyklos informacija


Renginių kalendorius