Naujovių diegimas ankstyvajame ugdyme ir priežiūroje

Grįžti

Naujovių diegimas ankstyvajame ugdyme ir priežiūroje
event 2022-07-19 domain School Education Gateway

Naujovių diegimas ankstyvajame ugdyme ir priežiūroje
Jonas Mohamadi / Pexels.com

Ankstyvoji vaikystė yra labai svarbus vystymosi laikotarpis, todėl naujoviškos ankstyvojo vaikų ugdymo ir priežiūros (AVUP) praktinės veiklos gali pakeisti vaikų mokymąsi ir vystymąsi. Sužinokite daugiau apie šios ugdymo pakopos potencialą skaitydami apie penkis projektus, laimėjusius novatoriško mokymo apdovanojimą, ir tinklaraštį.

Naujovių diegimas į kalbų mokymąsi ankstyvojoje vaikystėje

Integruotas dalyko ir užsienio kalbos mokymas (angl., CLIL) – įgalinantis būdas mokytis dalyko užsienio kalba, nes mokoma temos ir antrosios kalbos bei lavinami vaiko gimtosios kalbos įgūdžiai. Toks būdas buvo pasirinktas projekte „CLIL ikimokykliniame ugdyme: geros CLIL praktikos tinklo kūrimas, kuriame dalyvavo devynios Kipro kaimo ir miesto priešmokyklinio ugdymo įstaigos. Mokyklos įdiegė naujoves savo ugdymo programose, atrinkdamos mokytojus, kurie mokysis taikyti CLIL, ir įtraukdamos užsienio kalbos mokymąsi į ugdymo procesą.

Tuo tarpu projekte „Vaikų socialinių kompetencijų ugdymas mokant kalbų ankstyvajame ugdyme buvo mokoma kalbų, siekiant lavinti mažų vaikų socialinius įgūdžius, stiprinti bendradarbiavimą, tarpkultūrinį bendravimą, empatiją bei toleranciją ir ugdyti kritinį mąstymą. Taip buvo sukurtas socialinis tinklas, kuriame visi vaikai galėtų jaustis visiškai įtraukti. Partneryste buvo siekiama sukurti kalbų mokymosi modelį ir tarpdalykinio ugdymo metodiką ikimokykliniame ugdyme įgyvendinant įvairias veiklas anglų kalba, pavyzdžiui: mokantis apie ugnikalnius, atliekant eksperimentus, dalyvaujant internetinėse viktorinose ir sprendžiant galvosūkius, varžantis vaizdo konferencijų metu ir dalijantis išgalvotomis bei tikromis istorijomis iš savo šalių.

Ugdymo turinio naujovės: programavimas, lego kaladėlės ir gelbėjimosi valtys

Inovatyvių mokslo žinių įgijimo metodų galima rasti projekte „Mažieji Europos mokslininkai, kurio tikslas buvo padėti mažiems vaikams lavinti struktūrinį mąstymą. Žaisdami ir eksperimentuodami žemės, oro, vandens ir ugnies temomis, vaikai aptarė būdus, kaip išlaikyti aplinką švarią ir sveiką. Šio projekto rezultatai – keturios mokslinės knygos, 28 istorijos ir internetinė veikla, pagrįsta dalyvių piešiniais bei kūriniais. Šiame vaizdo įraše dvi programos „eTwinning“ mokytojos iš dalyvaujančių mokyklų išsamiai pristato projektą. 

Panašų projektą Būk meistras – mąstyk kūrybiškai įgyvendinusios partnerių įstaigos iš Lenkijos, Islandijos, Ispanijos, Portugalijos, Lietuvos ir Graikijos siekė sukurti inovatyvius darbo metodus mokydamos programavimo pagrindų. Iš viso projekte dalyvavo 155 vaikai ir 46 pedagogai, kurie naudojosi daugybe įrankių, pavyzdžiui: lego kaladėlėmis, paprasta programine įranga, robotais, programavimo platformomis ir animacinėmis kortelės, sukurtomis naudojantis kodų programomis. Projekto svetainėje išsamiai pristatomas mokymo programų kūrimas ir jų poveikis dalyviams, kurie galėjo patobulinti savo pagrindinius programavimo įgūdžius bei skaitmenines kompetencijas.

Pagaliau projektu „Vilčių kupinos gelbėjimo valtys buvo siekiama puoselėti teigiamą požiūrį į pabėgėlius. Mokytojai padėjo savo mokiniams atlikti nuodugnius tyrimus apie pabėgėlius ir sukurti trumpą vaizdo įrašą apie visuotinę žmogaus teisių deklaraciją bei trumpą filmą apie pabėgėlius visame pasaulyje. Be to, jie rinko komiksus, el. knygas ir internetines pasakas apie pabėgėlių istorijas bei esė, skirtus pabėgėlių bangai Europoje po Antrojo pasaulinio karo. Daugiau informacijos rasite projekto svetainėje (graikų kalba).

Įspūdžių, tyrimų naujienų ir gerosios patirties pavyzdžių, susijusių su Europos AVUP, galite rasti šiame tinklaraštyje, kuris sukurtas įgyvendinant programos „Erasmus+“ projektą.