Nacionalinė švietimo agentūra siūlo per 280 skaitmeninių mokymo priemonių: 2022 metų sausio ir vasario mėnesių populiariausiosios

Grįžti

Nacionalinė švietimo agentūra siūlo per 280 skaitmeninių mokymo priemonių: 2022 metų sausio ir vasario mėnesių populiariausiosios
event 2022-02-22 domain Nacionalinė švietimo agentūra

Nacionalinė švietimo agentūra siūlo per 280 skaitmeninių mokymo priemonių: 2022 metų sausio ir vasario mėnesių populiariausiosios

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) yra sukaupusi daugiau kaip 280 įvairių skaitmeninių mokymo priemonių, kurios laisvai prieinamos visiems mokytojams.

NŠA nuolat pildo skaitmeninių mokymo priemonių sąrašą, kuriame priemonės suskirstytos pagal dalykus, klases, pateikiamos jų anotacijos. Visos NŠA sukurtos priemonės yra nemokamos.

Skelbiame NŠA sukurtų skaitmeninių mokymo priemonių šių metų sausio ir vasario mėnesių TOP 3:

  1. Logoritmika (muzika, priešmokyklinis ugdymas, socialinis ugdymas, įtraukusis ugdymas, gyvenimo įgūdžiai) – muzikos terapiniu poveikiu grįsta programa, padedanti lavinti ir koreguoti kalbinę komunikaciją bei užkirsti kelią galimam kalbos raidos vėlavimui. „Logoritmika“ supažindina vaikus su teoriniais ir praktiniais muzikos aspektais, leidžia vaikams kurti melodijas, pažaisti su gama ir ritminėmis vertėmis. Ši programa – puiki pagalbinė muzikos mokymo priemonė. Kiekviename klausomosios ir verbalinės muzikinės veiklos lange pateikiamas spausdinti pritaikytas užduočių lapas, kurio turinys arba atitinka pratimo metu ugdomus įgūdžius, arba jame siūloma teminių žaidimų ir smagių užsiėmimų. Užduočių lapus galima naudoti namų darbams, grupinės veiklos užsiėmimams, papildomai veiklai arba vaikui paskatinti.
  2. Žodžių žaidimai (priešmokyklinis ugdymas, socialinis ugdymas, įtraukusis ugdymas, gyvenimo įgūdžiai) – tai interaktyvi programa, kuri ugdo vaiko kalbos supratimą, gebėjimą reikšti nuomonę ir padeda užkirsti kelią galimoms lingvistinėms problemoms. Programos tikslas – padėti vaikui pasiekti tokį kalbos lygį, kurio užtektų laisvai bendrauti su jo aplinkoje esančiais žmonėmis. Žaidimai ugdo vaiko socialinius įgūdžius, lavina motorinę, vaizdinę bei girdimąją koordinaciją, girdimąjį ir erdvinį suvokimą, foneminę klausą. Programa skirta bendrai vaiko raidai skatinti, todėl naudojamos įvairios grafomotorinės, atminties ir klausos lavinimo, gebėjimo identifikuoti įvairius garsus, priežasties ir pasekmės ryšio supratimo, sekų sudarymo ir kitos užduotys.
  3. Logožaidimai (priešmokyklinis ugdymas, socialinis ugdymas, įtraukusis ugdymas, gyvenimo įgūdžiai) – interaktyvi 22 žaidybinių užduočių programa, skirta ikimokyklinių ir pradinių klasių vaikams, turintiems įvairių kalbos, klausos, autizmo spektro, cerebrinio paralyžiaus ir kitų sutrikimų. Žaidybinių užduočių programa lavina artikuliacinio aparato judesius, skatina garsų tarimą ir balso valdymą.

 

Mokytojai aktyviai naudojasi ir verslo sukurtomis skaitmeninėmis mokymo priemonėmis. Jos šių metų pirmuosius du mėnesius buvo dar dažniau naudojamos ugdymo procese. Skelbiame šių skaitmeninių mokymo priemonių TOP 10:

  1. Wordwall – iš dalies mokama skaitmeninė mokymo priemonė. Tai įvairių skaitmeninių priemonių platforma, skirta mokytojui padėti parengti interaktyvias užduotis. VšĮ „Švietimo tinklas“ kartu su platformos „Wordwall“ kūrėjais „Visual Education Ltd“ atliko „Wordwall“ lokalizavimo darbus. Šiuo metu jau veikia lietuviška „Wordwall“ versija.
  2. Interaktyvios pamokos www.ismaniklase.lt. Tai nemokama priemonė, skirta įvairių dalykų mokymui.
  3. Iliustruotojai piešia vaikams. Tai nemokama skaitmeninė mokymo priemonė, tinkama dailei, lietuvių kalbai ir literatūrai, technologijoms.
  4. 10monkeys – iš dalies mokama skaitmeninė mokymo priemonė, skirta matematikos mokymui.
  5. Abėcėlė (Vilniaus savivaldybės Grigiškių lopšelis-darželis „Lokiuko giraitė“)nemokama skaitmeninė mokymo priemonė, skirta lietuvių kalbos ir literatūros pamokoms organizuoti.
  6. vadovėliai.lt – iš dalies mokama skaitmeninė mokymo priemonė, kuria galima naudotis įvairių dalykų pamokose: gamtamokslinio ugdymo, lietuvių kalbos ir literatūros, biologijos, ekonomikos ir verslumo, fizikos, geografijos, informatikos, istorijos, matematikos, dailės.
  7. Kūrybinio iššūkio dėžutė – nemokama skaitmeninė mokymo priemonė, skirta dailės ir technologijų pamokoms organizuoti pradinių klasių mokiniams. Tinka ir priešmokykliniam ugdymui bei ikimokyklinio amžiaus vaikams.
  8. Edukacinė aplinka „MozaBook“ (išversta į lietuvių kalbą). Ši mokama priemonė skirta įvairių dalykų mokymui.
  9. Rankdarbiai namisėdoms – edukacijų ciklas, skirtas mažiesiems kūrėjams. Tai nemokama skaitmeninė mokymo priemonė, skirta dailės ir technologijų pamokoms organizuoti pradinių klasių mokiniams. Tinka ir priešmokykliniam ugdymui.
  10. Interaktyvios užduotys priešmokyklinukui – nemokama skaitmeninė mokymo priemonė, skirta matematikos, informatikos, lietuvių kalbos ir literatūros pamokoms organizuoti.

Norėdami pasiūlyti skaitmeninę mokymo priemonę, užpildykite anketą. Pildydamas anketą teikėjas patvirtina, kad siūlomos skaitmeninės mokymo priemonės turinys neturi diskriminacinio pobūdžio informacijos, dalyko ir kalbos klaidų, reklaminės medžiagos, priemonė veikia tiek asmeniniuose kompiuteriuose, tiek mobiliuosiuose įrenginiuose.

Kviečiame susipažinti su patvirtintu Informacijos apie skaitmenines mokymo priemones skelbimo tvarkos aprašu, kuriame aprašomos priemonių pateikimo, atrankos ir viešinimo sąlygos.

Apie neveikiančią ar netinkamą priemonę praneškite el. paštu smp.pagalba@nsa.smm.lt.

 

Nacionalinės švietimo agentūros Mokymo priemonių sklaidos skyrius