Mokytojų ir mokinių gerovė gali būti susijusi

Grįžti

Mokytojų ir mokinių gerovė gali būti susijusi
event 2021-03-15 domain School Education Gateway label_outline Aktualijos

Mokytojų ir mokinių gerovė gali būti susijusi
Pexels.com nuotrauka

Nauja ataskaita, apibendrinanti TALIS ir PISA duomenis, rodo sąsają tarp mokytojų savijautos ir mokinių pasiekimų bei socialinės ir emocinės raidos – kaip jiems sekasi ir kaip jie jaučiasi.

Ši bendra analizė atskleidė, kad mokinių mokymosi sąlygos yra glaudžiai susijusios su mokytojų darbo sąlygomis. Panašu, kad mokiniai geriau jaučiasi, mokosi ir elgiasi tose mokyklose, kuriose mokytojai mažiau laiko skiria administravimui, o daugiau – mokymui ir vertinimui, kuriose jiems yra prieinamas pirminis mokytojų rengimas bei prasminga kvalifikacijos kėlimo veikla ir kuriose mokytojų gerovė ir pasitenkinimas darbu yra aukšti.

TALIS ir PISA duomenys buvo apibendrinti, atlikus daugybę tyrimų išvada – „laimingesni mokytojai lygu laimingesni mokiniai“. Vienas naujausių tyrimų buvo 2019 metais atliktas TIMSS tyrimas, kuriuo nustatyta, kad mokinių priklausomumo mokyklai jausmas lemia geresnius STEM rezultatus. Be to, dabar mokytojų darbo sąlygos suprantamos kaip apimančios ne tik profesinės sveikatos ir saugos klausimus , bet ir platesnę mokymo ir mokymosi aplinką. Kai kuriose mokyklose pasirodė esą veiksmingi tokie metodai kaip „bendra erdvė, bendras laikas, bendras darbas“bendras praktikos kūrimas , taip pat naujovės, tokios kaip „Ossava verme“, Suomijos mokytojų įvadinio mokymo tinklas ir grupių mentorystė.

Žinoma, jei mokykla nori taikyti visą mokyklą apimantį metodą, ji turėtų apklausti visas suinteresuotąsias šalis. Šiaip ar taip, viskas yra interconnected, kaip sako JAV mokymo programos direktorė Marie-Nathalie Beaudoin: „Jei švietimo skyrius netoleruos mokyklos ypatumų, tai gali netiesiogiai paskatinti pernelyg kritišką direktoriaus požiūrį, o tai savo ruožtu gali paveikti mokytojų toleranciją mokinių atžvilgiu.“

Laimei, jau yra įrodymų, kad daugelis mokytojų mokykloje gauna pagalbą, padedančią užtikrinti psichikos sveikatą ir gerovę , o praėjusių metų ES Tarybos išvadose daugiausia buvo skelbiami tie patys prioritetai kaip ir TALIS bei PISA duomenų ataskaitoje. COVID-19 pandemija tik patvirtino gerų darbo ir mokymosi sąlygų svarbą: uždarius mokyklas, dauguma mokytojų ir mokinių nori grįžti į mokyklą ir pradėjo labiau ją vertinti.


Renginių kalendorius