Įkvepiančios mokyklos veiklos: perlo atsiradimas ir namelio konstravimas

Grįžti

Įkvepiančios mokyklos veiklos: perlo atsiradimas ir namelio konstravimas
event 2021-03-09 domain Nacionalinė švietimo agentūra label_outline Projektai ir konkursai

Įkvepiančios mokyklos veiklos: perlo atsiradimas ir namelio konstravimas

KAIP ATSIRANDA PERLAS?

KTU Vaižganto progimnazijos 1b klasės mokiniai pasaulio pažinimo pamokos metu susipažino su moliuskų namais – kriauklėmis ir pabandė atsakyti į klausimą – „Kaip atsiranda perlas?“. Pirmokėliai įtvirtino savo žinias atlikdami eksperimentą, kuriuo vaizdžiai atkartojo sudėtingą ir ilgą perlo atsiradimo procesą.

Perlai atsiranda jūrų perluotėje. Tai dvigeldžiai bestuburiai gyvūnai moliuskai, kurių kriauklės vidinį sluoksnį dengia perlamutras. Perlai pradeda formuotis tuomet, kai į kriauklės vidų patenka svetimkūnis (maža smėlio smiltelė). Tada ši smiltelė ima dirginti moliuską, o jis, norėdamas išstumti įsibrovėlę, apgaubia ją mantija – gyvūno skysčiu ir sluoksnis po sluoksnio apsupdamas smiltelę, sukuria perliuką.

Mokiniai eksperimento metu perteikė perlo atsiradimą. Indas vaizdavo moliusko kriauklę, o sviestas ir šokoladas buvo moliusko išskiriama mantija. Pasirinkto vaisiaus gabalėlis buvo tarsi svetimkūnis, patekęs į kriauklės vidų. Šokolado masė atstojo klampią mantiją, kurią maišant svetimkūniu – vaisiaus gabalėliu, perteikiamas perlo atsiradimo procesas. Maišymas nėra toks lengvas, tad įsivaizduokite, kaip sunku turėtų būti moliuskui! Moliuskas per metus savo perlą augina 2 mm.

Virtuali pamoka buvo paremta pristatyta informacija iš filmuotos medžiagos – https://www.youtube.com/watch?v=hTMLjS-6gKw .

STEAM pamoka NAMELIO KONSTRAVIMAS

KTU Vaižganto progimnazijos 2b klasės mokiniai konstruodami ateities namelį paršeliui atskleidė savo kūrybiškumą ir sukūrė ne tik tvirtus namelius, bet ir originalius bei vertingus. Nebuvo lengva atsakyti į klausimus susijusius su iškelta hipoteze, tačiau antrokai pasistengė ją patikrinti keliais būdais ir suformulavo išvadą. Taigi, nameliai, kuriuos jie sukonstravo (matavo, klijavo, braižė, kirpo, lipdė, vėrė, rinko, derino…), yra tvirti ir saugūs. Pasižvalgykite ir pabandykite!

VILTIES ŠOKIS

Laikotarpis gyvenant su COVID-19 ligos iššūkiais kiekvienam yra svarbus. Kauno technologijos universiteto Vaižganto progimnazijos 2b klasės mokiniams ir mokytojai Jolantai norisi, kad neprarastume vilties! Taip pat jie tiki, kad situacija pagerės ir iššūkiai bus įveikti. Mokiniai siunčia visiems gerą nuotaiką ir jungiasi prie pozityvaus pasaulinio šokio viruso. Būkime optimistai!

Šokį galite pasižiūrėti čia.

Medžiagą viešinimui parengė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Eglė Grinkevičienė

KTU Vaižganto progimnazijos informacija


Renginių kalendorius