Lietuvos švietimo ateitis: ką daryti, kad kiekviena diena mokykloje būtų prasminga?

Grįžti

Lietuvos švietimo ateitis: ką daryti, kad kiekviena diena mokykloje būtų prasminga?
event 2019-09-05 domain Nacionalinė švietimo agentūra label_outline Aktualijos

Lietuvos švietimo ateitis: ką daryti, kad kiekviena diena mokykloje būtų prasminga?

Švietimas – daug diskusijų iššaukianti tema. Dažnai ginčijamės, kaip reikia pakeisti visą sistemą, bet ne visada susimąstome, kaip galime prisidėti prie to, kad kiekviena diena mokykloje būtų prasminga? Rugsėjo 6-7 dienomis vyksiančiame diskusijų festivalyje „Būtent“ dalyvausiantys švietimo ir technologijų ekspertai pastebi, kad tam pakaktų paskatinimo imtis asmeninės iniciatyvos, drąsesnio išmaniųjų technologijų integravimo ir plačiau atvertų durų pokyčiams. 

Geresnės sąlygos mokytojams – daugiau naudos mokiniams

Panevėžio rajono Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis 2016 m. „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose“ buvo pripažintas Metų mokyklos vadovu. Jis teigia, kad gerus rezultatus mokyklose atneša ne kas kito, kaip tik kryptingas ir kūrybiškas darbas.

„Mano požiūriu, yra du mokyklų ir mokytojų tipai – tie, kurie dirba, ir tie, kurie egzistuoja. Pastarieji dažniausiai ir skundžiasi susidariusia situacija. Tuo tarpu dirbantys visą energiją ir jėgas skiria vaikų visapusiškam ugdymui. Mūsų mokykloje toks įdirbis jau yra ir jis pradeda duoti gerų rezultatų, nepaisant to, kokia yra bendra švietimo sistemos situacija Lietuvoje“,– sako R. Baltušis.

Pedagogas Velžio gimnazijoje dirba jau 13 metų. Per tą laiką mokinių skaičius šioje rajono mokykloje beveik padvigubėjo. Anot mokyklos direktoriaus, toks mokinių augimas įmanomas tik sukūrus tinkamas sąlygas mokytis ir dirbti.

„Pirmiausia, mokykloje kuriame tinkamas darbo sąlygas mokytojams. Tokiu būdu galime pritraukti profesionalių specialistų. Renkamės motyvuotus mokytojus, rūpinamės aktyvia jų projektine veikla, siūlome kvalifikacijos kėlimo kursus ir komandiruotes, konkurencingą atlyginimą. Tuo tarpu vaikams suteikiam užklasinės veiklos galimybes – turime visų įmanomų sričių būrelius, stovyklas, prevencines sistemas, daug tarptautinių projektų. Vaikų akys dega noru mokytis ir pažinti, reikia tik jiems leisti ir skatinti tai daryti“, – teigia R. Baltušis.

Darbo aplinkos pažinimas – jau mokykloje

Pedagogui antrina ir verslo atstovas – „Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys. Anot jo, mokytojai turi pradėti keisti švietimo sistemą nuo savęs: „Pedagogai turi inicijuoti švietimo revoliuciją ne tik spausdami švietimo politikos formuotojus dėl pažangių mokymo programų bei oraus atlyginimo, bet ir keisdamiesi iš vidaus patys. Lietuva turi didžiulį turtą – žingeidžius, darbščius ir kūrybiškus jaunus žmones, todėl tinkamai suformuota švietimo ir mokslo sistema turi tapti šalies prioritetu, nes tai atneš didžiulę naudą Lietuvai.“

Paklaustas, kuria linkme turėtų judėti pokyčių siekiantys pedagogai, P. Kuisys atsako: „Mokytojai privalo būti inovatyvūs ir atliepti šių dienų aktualijoms bei iššūkiams. Jie turi rodyti iniciatyvą, tarpusavyje dalintis geriausiomis praktikomis, Lietuvoje pritaikyti užsienio šalių patirtis. Rūpintis ne tik pamokų turiniu, bet ir kūrybiškomis, inovatyviomis, įtraukiančiomis švietimo formomis. Tik toks, ne standartizuotas ugdymas atskleis mokinių gerąsias savybes, kurias bus verta tobulinti“, – sako P. Kuisys.

Pasak bendrovės „Bitė Lietuva“ vadovo, sėkmingam ugdymui labai svarbu jau mokykliniame amžiuje vaikus supažindinti su tikra darbo aplinka, leisti patirti, kaip iš tikrųjų atrodo darbas įmonėje ir čia mokyklai į pagalbą turėtų ateiti verslas: „Vėlesnėse klasėse privaloma į mokymo procesą įtraukti daugiau praktikos – mokinių supažindinimo tiek su konkrečiomis profesijomis, tiek su reikalingais įgūdžiais – vadybos, laiko planavimo ir kitais. Tai įdomu ir padeda mokiniui lengviau suvokti, kokia veikla jam yra arčiau širdies, todėl vaikai geba tiksliau pasirinkti studijas, konkrečiau ir adekvačiau formuoti ateities lūkesčius. „Bitėje“ noriai priimame telekomunikacijomis ir technologijomis besidominčius mokinių grupes ir matome, kokį didelį įspūdį jiems palieka tokie susitikimai.“

Išsamesnę diskusiją tema „Nuo fantazijos prie realybės: ką daryti, kad kiekviena diena mokykloje būtų prasminga?“ gyvai išgirsti galėsite diskusijų festivalyje „Būtent!”, Birštone. Diskusijoje dalyvaus  „Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys, 2016 m. „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose“ Metų mokyklos vadovu pripažintas Rimtas Baltušis, 2018 m. Metų chemijos, biologijos mokytoja išrinkta Laima Zdanevičienė ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovas Povilas Virbašius.

Diskusijų festivalis „Būtent“ vyks Birštone rugsėjo 6-7 dienomis.

Šaltinis: Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“


Renginių kalendorius