Lietuvos mokyklose yra daug puikių dalykų!

Grįžti

Lietuvos mokyklose yra daug puikių dalykų!
event 2020-10-05 domain Lyderių laikas label_outline Projektai ir konkursai

Lietuvos mokyklose yra daug puikių dalykų!

„Pagal šiuolaikinį lyderystės supratimą kiekvienas asmuo, dirbantis švietimo sistemoje ar joje besimokantis, yra potencialus lyderis: tiek mokyklos direktorius, tiek mokytojas, tiek mokinys,“ – yra kalbėjusi projekto „Lyderių laikas“ konsultantė iš Didžiosios Britanijos dr. Coleen Jackson. Bet ko reikia, kad potencialus lyderis taptų veikiančiu?

Kalbiname buvusią Vilniaus Žemynos gimnazijos direktorę Rūtą Krasauskienę, vadovaujančią naujajai, iš šešių institucijų suburtai Nacionalinei švietimo agentūrai.

Kas lėmė Jūsų apsisprendimą dalyvauti konkurse į įstaigos vadovo vietą? Juk situacija nebuvo paprasta, ministerijai sunkiai sekėsi rasti Nacionalinės švietimo agentūros vadovą. Iš kur drąsa?

Taip, iš tiesų situacija nebuvo paprasta. Tačiau žinojau, kur einu. Na, o apsisprendimą dalyvauti konkurse nulėmė tikėjimas, kad tik nuo kiekvieno iš mūsų priklauso, koks bus Lietuvos švietimas. Ir dar, tikriausiai, mano idealizmas bei noras, kad įvyktų pokyčiai.

Pradėjusi vadovuti agentūrai Jūs sakėte: „Sieksiu, kad agentūra taptų telkiančiu kompetencijų centru, diegiančiu inovatyvius švietimo politikos sprendimus, skirtus gerinti švietimo kokybę, gebančiu ne tik tirti ir analizuoti, bet ir prognozuoti švietimo pokyčius, kurti ugdymo turinį...“ Ką šia linkme pavyko nuveikti per pusmetį?

Manau, mano kolegos geriau galėtų įvertinti tai, ką pavyko padaryti. Ir manau, kad dauguma agentūros darbuotojų įsitikinę, jog turime tapti tuo analitiniu kompetencijų centru. Pavyko suderinti su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija tarptautinių tyrimų prioritetinių sričių klausimą, apsibrėžti agentūros viziją kvalifikacijos klausimais, pristatyti agentūrą kaip svarbią organizaciją, tiesiančią kelius nuo mokinio, mokytojo iki švietimo politikos įgyvendintojų ir strategų.

Dr. Coleen Jackson yra teigusi, kad svarbu ne tik būti lyderiu, bet ir įgalinti kitus savyje atrasti tokių savybių, sutelkti ir parengti kolektyvą pokyčiams. Kaip Jums tai sekasi Nacionalinėje švietimo agentūroje?

Atrodo, neblogai. Suvokiu, kad sprendžiamų klausimų „laukas“ itin platus, tačiau jame orientuotis man padėjo anksčiau įgyta patirtis, darbuojantis tiek Lietuvos gimnazijų, tiek Lietuvos mokyklų vadovų asociacijose. O tai, kad daugelį metų dirbau mokykloje ir jai vadovavau, padeda į švietime vykstančius procesus pasižiūrėti keliais rakursais. Džiaugiuosi, kad agentūroje sutikau daug puikių žmonių – kolegų, bendraminčių, skatinančių tobulėti ir siekiančių proveržio švietime. Atėjau į puikią komandą, su kuria drąsiai galiu dalintis savo idėjomis, ir suprantu, kad bendravimui su agentūros kolektyvu turiu skirti daug laiko, o svarbiausia, savo darbais įrodyti, kad esu verta jo pasitikėjimo. Žinau, kad yra ir netikinčių manimi, todėl jiems noriu ir turiu skirti daugiau laiko bei dėmesio. Manau, kad visi puikiai suprantame, jog pokytis privalo tapti nuolatiniu mūsų palydovu. O kad jis vyktų kuo sklandžiau, turime visi vadovautis bendromis idėjomis, dirbti kantriai ir nuosekliai.

Viešojoje erdvėje dažnokai išsakoma nuomonė, kad švietimo sistemoje trūksta lyderių. Kokia Jūsų nuomonė? Kiek Lietuvos švietimo laukas yra palankus lyderystei, pokyčių inicijavimui?

Kartais pagalvoju, kad pernelyg dažnai užsiimame kritika ir saviplaka. Švietime daug puikių lyderių, jų mokomi mokiniai pasiekia aukštus rezultatus, mokyklų vadovų lyderystė padeda vystytis ir tobulėti visai švietimo sistemai. Galbūt reikėtų paieškoti daugiau pozityvo. Ir, be abejonės, turime atsakyti į klausimą, ar iš tiesų mums reikia lyderių. Ir ką tie lyderiai darys, jei neturės pasekėjų...

Lietuvos švietimo sistema, deja, nėra grįsta pasitikėjimu. O jei žmogui nuolat kalama, kad viskas blogai, ilgainiui tuo jis ir ima tikėti. Man labai norėtųsi, kad tikėtume ir pasitikėtume mokytojų profesionalumu, mokyklų vadovų galiomis, tikėtume mokiniu ir jo noru būti laimingam bei patirti sėkmę.

Apie ką Tarptautinės mokytojų dienos išvakarėse norėtumėte ir galėtumėte galvoti ir kalbėti su džiaugsmu?

Žinoma, apie tai, kad Lietuvos mokyklose nepaprastai daug puikių dalykų. Inovatyvių mokytojų, kūrybingų mokinių, išmintingų vadovų, supratingų tėvų. Būtina tikėti, kad kiekvienas iš mūsų savo kasdieniu darbu galime prisidėti prie trokštamo švietimo pokyčio.

Dėkodami už mintis ir mums skirtą laiką linkime sėkmės, kad agentūra taptų iš tiesų telkiančiu kompetencijų centru.

Zina Rimgailienė
Projekto „Lyderių laikas 3“ žurnalistė

„Lyderių laikas 3“ yra nacionalinis švietimo projektas. Vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra, partneriai – Mokyklų tobulinimo centras ir ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas


Renginių kalendorius