Ką turime savo širdyje, tą randame ir pasaulyje

Grįžti

Ką turime savo širdyje, tą randame ir pasaulyje
event 2020-10-14 domain Lyderių laikas label_outline Projektai ir konkursai

Ką turime savo širdyje, tą randame ir pasaulyje

Miela mokytoja, kas Jūsų širdyje šį rudenį?

Atrodo, jog ne tik gamta padovanojo nuostabų rudenį, bet ir pats gyvenimas nestokojo džiugių permainų ir dovanų. Vyresnysis sūnus šį rudenį pradėjo medicinos studijas Lietuvos sveikatos mokslų universitete, o ir man suteikta Metų mokytojo nominacija – tai ne tik didelis įvertinimas, tai ir gyvenimo apdovanojimas.

Ar pasitaiko kartais permąstyti savo sėkmės kelią? Kokie žingsniai, kokie pasirinkimai buvo lemtingi?

Rasa zubrickiene metu mokytoja7 20201013                                                                     

Niekada neabejojau savo pasirinkimu, o ir pedagoginis kelias prasidėjo gan anksti, beveik nuo mokyklos suolo, dirbant su vaikais vasaros stovyklose. Paskutiniais magistrantūros studijų metais jau stovėjau prieš klasę kaip mokytoja. Dirbdama pedagoginį darbą visada domėjausi naujovėmis, nevengiau eksperimentuoti, ieškoti inovatyvių sprendimų, galimybių, todėl visi žingsniai vedė sėkminga linkme.

O kaip Jūs dorojatės su sunkumais, kurie iškyla nepriklausomai nuo Jūsų valios ar pasirinkimo? Skubate spręsti čia pat, iš karto? Palaukiate? Ieškote pagalbos ar patarimo? Ar pandemijos situacija, nuotolinis mokymas kaip nors paveikė Jūsų sėkmės kelią?

Mokykloje nebūna vienodų dienų, kaip ir vienodų situacijų. O ir sunkumai skirtingi, todėl kiekvieną atvejį stengiuosi apmąstyti ir spręsti individualiai. Kartais tenka reaguoti iškart, remiantis sukaupta patirtimi ir žiniomis, kartais tariuosi su kolegomis, kurie mielai padeda bet kokioje situacijoje. Pandemija palietė visų mūsų gyvenimą. Nuotolinis mokymas tapo nemenku išbandymu organizuojant mokymąsi virtualioje aplinkoje, tačiau atskleidė naujų galimybių, kuriomis sėkmingai naudojamasi ir toliau tradiciniame ugdyme. Manau, kad visi, tiek mokiniai, tiek mokytojai, pradėjome dar labiau vertinti realų žmogišką ryšį, bendravimą.

Ką tik, priimdama Metų mokytojo apdovanojimą, kalbėjote, kad toliau kursite savo sėkmės istoriją. Ar nauji laipteliai jau numatyti?                                                                                              

Pirmiausia noriu išsaugoti ir tobulinti tai, kas sukurta, tvaru ir veiksminga. Nuolatinio galvojimo reikalauja mokymosi kokybės gerinimas, įvairesnių, mokinius labiau sudominančių veiklų, naujų bendradarbiavimo su kolegomis formų ugdomojoje veikloje paieška. Kiekviena diena yra tarsi nauji laipteliai, nuolatinis judėjimas pirmyn.

Vadovaujate VGTU klasės biochemikų grupės tiriamajai veiklai, pagal Jūsų parengtas edukacines programas dirbate ir kai kuriose aukštosiose mokyklose, mokslo centruose... Kokią vietą ši veikla užima Jūsų sėkmės istorijoje?

Biologijos mokslas įdomus savo galimybėmis – pažinti save ir supantį pasaulį ne tik iš knygų, interaktyvių priemonių ar mokytojo pasakojimų, bet ir praktinių, eksperimentinių veiklų. Mokiniai noriai atlieka praktinius, laboratorinius darbus, taip įtvirtina žinias ir įgyja mokslinio metodo patirties. Daugiausiai nesudėtingų bandymų atliekame mokykloje, tačiau sudėtingesnius eksperimentus, įdomesnes edukacines programas įgyvendiname socialinių partnerių – Vilniaus universiteto, Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto auditorijose ir laboratorijose. Mokymasis netradicinėse aplinkose leidžia mokiniams iš arti pažinti mokslininko, mediko, farmacininko ir kitų profesijų darbo ypatumus. Kai kuriuos mokinius tokios veiklos taip įtraukia ir sudomina, jog skatina kuo geriau mokytis ir siekti savo profesinių tikslų. Buvusių mokinių sėkmės istorijos ne tik džiugina, bet tarsi papildo ir mano, kaip mokytojos, sėkmės istoriją, plečia mokslinį akiratį, teikia pažinimo džiaugsmo ir naujų galimybių.

Rasa zubrickiene metu mokytoja1 20201013                                                                                                                                           

Rasa zubrickiene metu mokytoja2 20201013

Rasa zubrickiene metu mokytoja3 20201013                                                                                                                                                 

Esate sertifikuota švietimo konsultantė, konsultuojate „Lyderių laikas 3“ projekte dalyvaujančias savivaldybių komandas. Kokia yra Jūsų konsultacijų esmė? Gal pastebėjote, ko labiausiai komandoms stinga? Kokių žinių ar patirties pageidauja mokytojai savivaldybėse?

Rasa zubrickiene metu mokytoja4 20201013                                         

Dalyvavimą „Lyderių laikas“ projekte laikau vienu reikšmingiausių įvykių savo profesiniame kelyje, kuriame įgijau ne tik žinių, įvairiausių kompetencijų, neįkainojamos patirties, bet ir sutikau daugybę nuostabių žmonių, tikrų švietimo lyderių. „Lyderių laikas 3“ projekte kartu su kitais konsultantais dalyvauju savivaldybių komandų konsultacijose, švietimo organizacijų renginiuose. Konsultacijų ir kitų renginių esmė orientuota į kiekvienos savivaldybės pokyčio projekto unikalumą ir tvarumą, siekiant kiekvieno mokinio pažangos.

Rasa zubrickiene metu mokytoja5 20201013                                                                     

Savivaldybių komandos skirtingos, situacijos taip pat, todėl kelias į pokytį būna irgi unikalus. Svarbiausia, ko reikia komandoms – pozityvių nuostatų ir gebėjimo susitarti, rasti bendrus sprendimus ne tik tarpusavyje, bet ir su savo organizacijų kolegomis. Dažnai visiems norisi gana greito rezultato, tikslaus „recepto“, kuris būtų iš karto veiksmingas. Tačiau kiekviena ugdymo įstaiga, kaip ir organizmas – labai savita, turinti savo „charakterį“, todėl tenka motyvuoti kurti savitas, individualias sistemas, kurios būtų veiksmingos konkrečiu atveju.

Yra klausimas, kurio negali nepaklausti. Ar Jums dar lieka laiko sau? Ir kiek to laiko sau reikia?

Visas prasmingai praleistas laikas ne tik teikia gyvenimui pilnatvės, bet ir gerina jo kokybę. Laikas, skirtas darbui, bendravimui su šeima ir draugais, kultūrinei veiklai, pramogoms – tai ir yra mano laikas, kurio man reikia. Ar jo viskam pakanka? Stengiuosi racionaliai planuotis ne tik veiklas, bet ir laisvalaikį. O kuo aktyvesnis gyvenimo būdas, tuo daugiau ir suspėji!

Rasa zubrickiene metu mokytoja9 20201013                                                                                                                                

Minint Tarptautinę mokytojų dieną, Vyriausybės atstovas Lukas Savickas pabrėžė, kad švietimo kokybei ne tiek svarbi aplinka, priemonės, kiek geras mokytojas... Ar tikrai? Kaip Jums atrodo?

Rasa zubrickiene metu mokytoja8 20201013                                                                                                                            

Mokytojo vaidmuo mokinio mokymesi labai svarbus, ypač kai sukuriamas artimas ir bendradarbiavimo ryšys, santykiai grindžiami pasitikėjimu, kokybiškai parenkamas turinys ir priemonės. Manau, kad mokymuisi palanki ir jauki aplinka, ugdymą paįvairinančios ir praturtinančios priemonės pagerina sąlygas, tačiau tik kūrybingas ir entuziastingas mokytojas gali sudominti ir įtraukti mokinį į mokymosi procesą, padeda pajusti pažinimo džiaugsmą.

Dėkodami už Jūsų mintis ir mums skirtą laiką, linkime naujų sėkmingų patirčių Jūsų sėkmės kelyje.

Zina Rimgailienė
Projekto „Lyderių laikas 3“ žurnalistė

„Lyderių laikas 3“ yra nacionalinis švietimo projektas. Vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra, partneriai – Mokyklų tobulinimo centras ir ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas.

 

 

 


Renginių kalendorius