EdTech startas: pandemija atskleidė galimybes įgyvendinti skaitmeninę transformaciją švietime

Grįžti

EdTech startas: pandemija atskleidė galimybes įgyvendinti skaitmeninę transformaciją švietime
event 2021-05-12 domain Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

EdTech startas: pandemija atskleidė galimybes įgyvendinti skaitmeninę transformaciją švietime

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su programa „Kurk Lietuvai“ trečiadienį surengė viešąją konsultaciją dėl švietimo technologijų ir inovacijų (EdTech) platformos bei Skaitmeninių įgūdžių ir EdTech kompetencijų centro veikimo modelio.

Tikimasi iki 2024 m. išbandyti 50 EdTech produktų, į platformos veiklą įtraukti ugdymo įstaigas, kitų metų pradžioje atidaryti EdTech kompetencijų centrą.

Siekiant kuo sklandesnio modelių kūrimo proceso ir įgyvendinimo, konsultacijos metu suinteresuotos šalys buvo kviečiamos diskutuoti ir išsakyti pastabas. Viešojoje konsultacijoje dalyvavo daugiau kaip 80 dalyvių, tarp jų – švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai, Lietuvos Prezidentūros ir Seimo Švietimo inovacijų darbo grupės nariai, „EdTech Lietuva“ iniciatyvos atstovai ir kt.

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė pastebi, kad nuotolinis mokymas atskleidė skirtingus mokinių ir mokytojų poreikius, kuriuos galėtų patenkinti tinkamai parinktos išmaniosios technologijos.

„Šiandien pradedame diskusiją apie labai svarbią skaitmeninės švietimo transformacijos programą, kuriai keliu ambicingus tikslus. Tikiu, kad šis projektas padės plačiau matyti galimybes inovacijoms ne tik projekto rėmuose, bet visame švietime. Valstybės institucijose dažnai trūksta drąsos priimti netradicinius sprendimus, bijoma klysti ir rizikuoti. Kūrybiškam mąstymui reikia palaikančios aplinkos, paremiančios, o ne nuolat kritikuojančios kultūros. Tikiu, kad skaitmeninių inovacijų platforma bus tas projektas, kuris darys visapusišką įtaką mūsų veikimui švietimo skaitmenizacijos srityje“, – sakė J. Šiugždinienė.

Renginio metu buvo pristatytas ir aptartas EdTech platformos ir kompetencijų centro veikimo modelis. Kaip sakė „EdTech“ projekto vadovė, švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėja Justina Kugytė, skaitmeninės transformacijos projektas turi spręsti dvi esmines problemas.

„Švietimo sistemoje pasigendama inovacijų kultūros, neatnaujintos mokytojų, dėstytojų skaitmeninės kompetencijos, sunku atsisakyti tradicinių mokymo metodų. Švietimo skaitmenizavimas vyksta lėtai, švietimo įstaigoms trūksta būtinų išteklių nuotoliniam, mišriam ir hibridiniam mokymui, kokybiško skaitmeninio turinio stoka trukdo siekti aukštesnių mokymosi rezultatų“, – apie dabartinę situaciją kalbėjo J. Kugytė.

Anot jos, artimiausiuose projektuose yra planuojama sukurti vieno langelio principu veikiančią nacionalinę skaitmeninių mokymosi išteklių bazę, veikiančią kaip nacionalinė nuotolinė mokykla, parengti ir visame švietimo tinkle įdiegti efektyvaus nuotolinio ir mišraus ugdymo prototipus, įrengti nuotoliniam ir mišriam ugdymui pritaikytų klasių ir auditorijų.

Vienas iš „EdTech Lietuva“ iniciatorių, startuolio „BitDegree“ įkūrėjas Danielius Stasiulis teigė, kad Lietuva turi puikią galimybę pasinaudoti EdTech banga ir imtis ryžtingų iniciatyvų, kurios galėtų iš esmės skaitmenizuoti švietimą ir padaryti jį atvirą technologijoms bei inovacijoms.

„Tai galėtų sukurti vidinę rinką šios srities inovacijoms bei leistų eksportuoti „lietuvišką“ švietimo modelį, kaip tai daro Suomija ir Estija. Varžybos dėl EdTech šalies titulo tik prasidėjo, o Lietuva su savo stipriu IT sektoriumi gali išsiveržti į lyderės pozicijas“, – sakė D. Stasiulis.

Atsižvelgiant į suinteresuotų šalių pateiktas pastabas, iki gegužės 28 d. modelis bus atnaujintas ir pristatytos visuomenei, o 2022 m. pradžioje diegiamas ir pradedamas išbandyti Lietuvos švietimo įstaigose.

 

Komunikacijos skyrius

El. Paštas: info@smm.lt