Dylan William „Mokytis padedantis vertinimas“

Grįžti

Dylan William „Mokytis padedantis vertinimas“
event 2020-12-01 domain Lyderių laikas label_outline Projektai ir konkursai

Dylan William „Mokytis padedantis vertinimas“

Mokytis padedantis vertinimas150 2020Viena iš projekto „Lyderių laikas 3“ veiklų – aktualių švietimo vadybos bei lyderystės knygų vertimas iš užsienio kalbų bei jų pristatymas švietimo bendruomenei. Dylan William „Mokytis padedantis vertinimas“ (angl. Embedded Formative Assessment) – paskutinioji, ketvirtoji iš keturių numatytų įgyvendinant 2017–2021 m. projektą „Lyderių laikas 3“ išversti, išleisti ir pristatyti švietimo bendruomenei knygų.

Knyga pasirinkta versti iš ilgo užsienio autorių edukacinių knygų sąrašo atsižvelgus į jos aktualumą švietimo bendruomenei, projekto švietimo konsultantų ir partnerių rekomendacijas, projekto Valdymo grupės narių nuomonę.

Ši knyga yra išversta į lietuvių kalbą ir išleista įgyvendinant projektą „Lyderių laikas 3“ (2017–2021). Projektą inicijavo Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, vykdo Nacionalinė švietimo agentūra kartu su partneriais – VšĮ Mokyklų tobulinimo centru bei ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu.

Knygos įžangoje autorius dr. Dylan William rašo:

„Tikiuosi, kad ši knyga skaitytojams įtaigiai pristatys formuojamojo vertinimo poveikį mokinių pasiekimams ir suteiks tam tikrų gairių, leidžiančių sėkmingai žengti pirmuosius žingsnius imantis sudėtingo, iššūkių kupino, tačiau taip reikalingo uždavinio – tyrimų rezultatus pritaikyti praktiškai.“

<...>

„Rašydamas knygą, siekiau dviejų pagrindinių tikslų. Pirmasis tikslas – pateikti paprastų, praktinių idėjų apie tai, kokių pokyčių gali imtis kiekvienas mokytojas pamokose, siekdamas patobulinti savo mokymo praktiką, antrasis – pateikti duomenų, įrodančių, kad šie pokyčiai turės įtakos gerinant mokinių mokymosi rezultatus. Pirmajame knygos skyriuje paaiškinama, kodėl mokymosi pasiekimai yra tokie svarbūs ir kodėl juos gerinti turėtų būti prioritetinė užduotis.

Antrajame skyriuje aptariama keletas būdų, kaip mokytojai turėtų gerinti savo pedagoginius įgūdžius, taip pat įtaka, kurią šie pokyčiai gali padaryti mokinių mokymosi rezultatams.
Antrojo skyriaus antroje dalyje apibendrinami tyrimai, kuriuose buvo nagrinėtos pamokose taikomos formuojamojo vertinimo praktikos, ir pateikiama įrodymų, kad šios praktikos, regis, turi didesnį poveikį mokymosi pasiekimams nei daugelis kitų švietimo srities reformų.
Antrojo skyriaus pabaigoje apibendrintai pateikiami esminiai formuojamojo vertinimo bruožai ir išdėstomos penkios pagrindinės formuojamojo vertinimo strategijos.

Trečiajame, ketvirtajame, penktajame, šeštajame ir septintajame skyriuose nagrinėjamos penkios pagrindinės formuojamojo vertinimo strategijos:

1. Mokymosi tikslų ir sėkmės kriterijų išaiškinimas, aptarimas ir suvokimas.
2. Duomenų apie mokymąsi rinkimas.
3. Grįžtamojo ryšio, skatinančio toliau mokytis, teikimas.
4. Mokinių skatinimas padėti vieni kitiems mokytis.
5. Mokinių atsakomybės už savo mokymąsi ugdymas.

Kiekviename iš šių penkių skyrių pateikiami apibendrinti tyrimų duomenys, parodantys atitinkamos strategijos poveikį, taip pat keletas mokytojų išbandytų praktinių metodų.

Iš viso minėtuose penkiuose skyriuose aptariama daugiau nei septyniasdešimt praktinių būdų, skirtų formuojamajam vertinimui pamokose atlikti. Dauguma jų – jau girdėti. Tačiau šį tą naujo išties rasite antrajame skyriuje, kuriame pateikiamas formuojamojo vertinimo kontekstas, parodantis, kaip šie atskiri metodai dera tarpusavyje, taip pat aptariami tyrimų duomenys, atskleidžiantys, kad šie metodai padeda veiksmingai padidinti mokinių įsitraukimą ir leidžia mokytojams labiau atsižvelgti į mokinių poreikius.“

Trumpai apie autorių

Dr. Dylanas Wiliamas konsultuoja Šiaurės Amerikos, Jungtinės Karalystės ir daugelio kitų šalių pedagogus, padėdamas jiems įgyvendinti veiksmingą, tyrimais paremtą formuojamojo vertinimo praktiką. Anksčiau jis ėjo Londono universiteto Švietimo institutodirektoriaus pavaduotojo pareigas. Per savo karjerą jam teko dirbti įvairiose švietimo srityse: nuo mokytojavimo valstybinėse miesto mokyklose, vadovavimo didelio masto tyrimų programai iki darbo universiteto administracijoje.

Dr. D. Wiliamas yra įgijęs pedagogikos daktaro laipsnį bei daugybę kitų matematikos srities ir matematikos pedagogikos kvalifikacinių laipsnių. Daugiau apie jo darbus sužinosite apsilankę interneto svetainėse adresais www.dylanwiliam.net ir www.dylanwiliamcenter.com. Taip pat galite tapti jo sekėju „Twitter“ tinkle: @dylanwiliam.

Išverstos ir išleistos knygos egzemplioriai paskirstyti tikslinėms grupėms – ŠMSM pavadžioms institucijoms, savivaldybių švietimų skyriams, švietimo centrams, tarnyboms, įvairių tipų ir pavaldumo švietimo įstaigų bibliotekoms.

Tikslinėms grupėms knygos bus pradėtos dalinti po Naujųjų Metų.

Planuojami knygų pristatymai, kurių metu savivaldybių švietimo bendruomenė bus supažindinta su knygos turiniu, pagrindinėmis idėjomis, bus aptariama, kaip jas taikyti ir diegti, siekiant gerinti mokinių pasiekimus Lietuvos mokyklose.

Per pirmąjį projekto įgyvendinimo etapą (2009–2011 m.) buvo išverstos iš užsienio kalbų ir po 2000 egzempliorių išleistos šešios knygos lyderystės tema. Antrajame projekto įgyvendinimo etape (2011–2015 m.) – trys. Visos knygos buvo pristatytos švietimo bendruomenei.

„Lyderių laikas 3“

 

 

 


Renginių kalendorius