3 žingsniai, kaip užtikrinti pradinuko motyvaciją nuotoliniame ugdyme

Grįžti

3 žingsniai, kaip užtikrinti pradinuko motyvaciją nuotoliniame ugdyme
event 2020-09-24 domain Nacionalinė švietimo agentūra label_outline Aktualijos

3 žingsniai, kaip užtikrinti pradinuko motyvaciją nuotoliniame ugdyme

Kaip galime padėti pradinukui neprarasti motyvacijos mokytis nuotoliniu būdu neturint gyvo kontakto su mokytoju?

Organizuodami nuotolinį ugdymą išsigryninome 3 pagrindinius žingsnius, galinčius padėti sukurti pozityvią ugdymo(si) aplinką ir išlaikyti asmenį ryšį tarp mokinio ir mokytojo, kuriais norime pasidalinti su jumis.

1 ŽINGSNISMokymosi aplinka, rutinos, kas jeigu situacijos

Pirmiausia vaikas (kartu su tėvais) turėtų pasiruošti tinkamą ugdymo(si) aplinką namuose:

  • Tvarkinga ir pritaikyta mokymuisi (tinkamo aukščio stalas, kėdė, priemonės)
  • Visos mokymosi priemonės, įrankiai – lengvai pasiekiami ranka
  • Jokių pašalinių daiktų, trikdančių vaiko dėmesį

MOKYMOSI VIETA PARUOŠTA. PARSISIŲSTI

Labai svarbi dienos rutina – suplanuokite ją kartu su vaikais:

  • Kada keliamės, mokomės, valgome, poilsiaujame, miegame ir kt.
  • Patys laikykitės rutinos ir rodykite teigiamą pavyzdį
  • Po veiklų skirkite dėmesio vaikui – veikite tai, ką nori jis

RUTINOS. PARSISIŲSTI

SUSITARIMAI. PARSISIŲSTI

Daugiau apie tinkamą ugdymo(si) aplinką: 

KAS JEIGU: „nerandu užduoties“, „užstrigo internetinis puslapis“, „nesuprantu, kaip atlikti užduotį“, „pavargau“ ir t. t.

  • Su vaikais susikurkite susitarimų planą ir juo naudokitės kartu
  • Iš anksto bandykite aptarti kuo daugiau „kas jeigu“ situacijų

„Kas jeigu“ situacijos vis tiek nutiks, tačiau, kai jos bus apmąstytos iš anksto – neišmuš šeimos iš vėžių, padės suvaldyti situaciją ir užtikrinti emocinį stabilumą.

2 ŽINGSNISAsmeninis dėmesys – mokytojas ir vaikas

Pradinių klasių mokiniams itin svarbus asmeninis kontaktas, ryšys ir dėmesys, todėl mokytojas yra atsakingas ne tik už ugdymą. Nuotolinio ugdymo metu Herojaus mokytojas:

  • Organizuoja pokalbį su kiekvienu vaiku (kartą į 2 savaites), kurio metu skiria asmeninį dėmesį vaikui: kalbasi, pagiria, paskatina, domisi, kaip jam sekasi
  • Pradeda ugdymo dieną – apibrėžia dienos tvarkaraštį, tikslus, kada laisvas laikas, kada užkandžių laikas ir uždaro dieną taip sukuriant konkrečias mokymosi ribas
  • Pateikia ne rašytinį mokymosi turinį, o veda gyvas („live“) veiklas su iš anksto paruoštu, įdomiu ugdymo turiniu
  • Yra pasiekiamas „online“ ugdymo laiku, jei vaikui kyla klausimas, jis turi galimybę paklausti ir gauti atsakymą

 

Daugiau apie mokytojo ir vaiko ryšio kūrimą: 

Mokiniai ir mokytojai naudojasi Herojaus mokyklos sukurtomis nuotolinio ugdymo priemonėmis ir įrankiais (Dienos planas, Asmeninis vaiko žurnalas, Skaitymo planai ir kita).

3 ŽINGSNIS „Tėvų arbatėlė“

Nuotolinio ugdymo dalyviais tampa ne tik vaikai, bet ir tėvai, susiduriantys su įvairiais iššūkiais. Tėvai taip pat pasiilgsta kontakto, jiems kyla klausimų, nori pasitarti ar tiesiog pasidalinti vargais ir patirtimis. Todėl klasės Herojaus vadovas:

  • Organizuoja „tėvų arbatėles“ – virtualius tėvų susirinkimus nuotoliniu būdu, kurių metu tėvai gali bendrauti ne tik su mokytoju, bet ir su kitais tėvais
  • Stengiasi palaikyti nuolatinį kontaktą su tėvais – leidžia tėvams išsipasakoti sunkumus, domisi, kaip sekasi, padeda išspręsti problemas, teikia rekomendacijas. 

RYŠYS = REZULTATAI

Siekiame nuotolinį ugdymą kuo daugiau suasmeninti tiek su vaiku, tiek su jo šeima – pradiniame ugdyme tai yra pats svarbiausias momentas.

Investuoti laiką ir energiją į santykio kūrimą ir palaikymą su vaikais ir jų tėvais nuotolinio ugdymo metu yra verta, nes tai palengvina ugdymo procesą vaikui, tėvams ir patiems mokytojams. Asmeninis ryšys ir dėmesys padės sukurti pozityvią ugdymo aplinką, didins vaiko motyvaciją mokytis, o tai atneš ir akademinius rezultatus.

Herojaus mokyklos informacija


Renginių kalendorius