Fizinių, gyvybės ir žemės ūkio mokslų krypties neakivaizdinės programos
LIEJIMO TECHNOLOGIJOS DETALIŲ GAMYBOJE
Šia neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) programa „LIEJIMO TECHNOLOGIJOS DETALIŲ GAMYBOJE“ siekiama prisidėti prie Lietuvos ir pasaulinio jaunimo ateities ugdymo programų, parodant, kad iš nebetinkamų naudoti spalvotojo metalo gaminių galima sukurti naujus funkcionalius daiktus, kurie tarnaus ateityje. Šiuo metu pasaulyje labai sparčiai mažėja naudingųjų metalo rūdų išteklių. Todėl šiandien ir ateityje turime itin atidžiai mąstyti, kaip senus nenaudojamus daiktus galėtume prikelti pakartotiniam gyvenimui. Neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacinė programa „LIEJIMO TECHNOLOGIJOS DETALIŲ GAMYBOJE“ yra viena iš programų Lietuvos sumaniosios specializacijos strategijos prioritetinėje kryptyje – „NAUJI GAMYBOS PROCESAI, MEDŽIAGOS IR TECHNOLOGIJOS“, kurios tikslas kurti inovatyvias technologijas, produktus, procesus ir pažangius metodus. Tai visapusiškai dera su minėtos krypties tikslais.
Programa yra skirta 8-12 klasių mokiniams. Vykdant programą siekiama suteikti žinių apie naujus gamybos procesus, medžiagas ir taikomas technologijas, ugdyti gebėjimus tirti ir analizuoti metalo lydinius, kurti naujus produktus, lavinti konstravimo įgūdžius gaminant modelius ar maketus. Programoje stiprinami ne tik profesiniai, bet ir asmeniniai kiekvieno moksleivio gebėjimai – individualus ir komandinis darbas bei mąstymas, komunikabilumas (įgyvendinant projektą komandoje, pristatant rezultatus). Vykdant šias veiklas, mokiniai susiformuoja teigiamas nuostatas apie atgautas žaliavas ir jų svarbą visuomenei, ugdosi kūrybingumą, kritinį mąstymą ir atsakomybės jausmą, imlumą pozityvioms inovacijoms.
Programos turinys ir veiklos pagilina, praplečia ir integruoja mokinių žinias ir gebėjimus susijusiuose BU dalykuose: fizika, matematika, technologijos, dailė (dizainas), IT, ekonomika ir verslumo ugdymas.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų (įskaitant ir energetikos ir tvarios aplinkos sritį), tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Inžinerijos ir technologijų mokslų krypties neakivaizdinės programos
NAUJO PRAMONĖS GAMINIO KŪRIMAS
Šia neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacine programa „NAUJO PRAMONĖS GAMINIO KŪRIMAS“ siekiama prisidėti prie Lietuvos ateities inovatorių ugdymo vienoje iš Lietuvos sumanios specializacijos strategijos prioritetinių krypčių – „NAUJI GAMYBOS PROCESAI, MEDŽIAGOS IR TECHNOLOGIJOS“, kartu padedant mokiniams pagrįstai pasirinkti profesinės karjeros kelią ir jam rengtis.
Modulis apima šias ugdymo sritis: naujo pramonės gaminio (toliau – gaminio) koncepcijos ir dizaino kūrimas, gaminio virtualus modeliavimas specializuotais programiniais įrankiais, gaminio (jo prototipo) sparčioji gamyba 2D lazeriniu pjaustytuvu ir 3D spausdintuvu, taip pat gaminio verslo plano kūrimas.
Jis skirtas integruotam mokinių ugdymui nuotoliniu būdu ir sudaro prielaidas jiems atlikti savarankiškus darbus mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų (MTEPI) veiklų srityje.
Mokinio savarankiško darbo tipinė užduotis – šiuolaikinės skaitmeninės inžinerijos priemonėmis sukurti naują gaminį ar jo prototipą. Užduotį vykdant rengiamas gaminio verslo planas.
Programa yra skirta mokyklų vyresniųjų (8-12) klasių mokiniams, besidomintiems technologijomis ir gamyba, kūrybiniu pritaikymu kuriant inovatyvius produktus. Visi programos užsiėmimai yra labiau praktiniai, nors kartu derinama ir teorija. Užsiėmimų metu moksleiviai yra supažindinami su geometrinio kompiuterinio modeliavimo priemonėmis. Programa sustiprina ir įtvirtina kūrybinio ir techninio raštingumo gebėjimus; ją baigęs moksleivis gebės ne tik inovatyviai pristatyti produktą ar paslaugą, bet ir sukurtą kūrinį traktuoti kaip inovatyvų ir dėmesį patraukiantį asmens kūrybinės veiklos rezultatą.
Programa aprėpia šias temas - gaminio koncepcija: pasirinktos rinkos (pvz., jaunimo) vartotojų poreikių tyrimas, konkurencinių gaminių ir gamintojų identifikavimas, gaminio funkcionalumo ir gamybos medžiagų bei technologijų analizė, gamybos proceso parengimo ir gamybos kaštų analizė; gaminio dizainas (forma, kompozicija, ergonomika, spalvinis sprendimas); gaminio skaitmeninis 3D modelis ir techniniai brėžiniai; gaminio prototipo gamyba programinio valdymo įrenginiais, naudojantis nuotolinio 2D pjaustymo ar 3D spausdinimo paslaugomis.
Mokiniams, atliekantiems savarankišką darbą suteikiama nemokama internetinė prieiga prie AI platformos virtualiojo modeliavimo IT įrangos paketo Fusion 360.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų, tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Išmaniųjų specializacijų krypties neakivaizdinės programos
IŠMANUSIS ŠILTNAMIS
Šia neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) edukacine programa „IŠMANUSIS ŠILTNAMIS“ siekiama prisidėti prie Lietuvos ateities inovatorių ugdymo vienoje iš Lietuvos sumanios specializacijos strategijos prioritetinių krypčių – „ENERGETIKA IR TVARI APLINKA“, kartu padedant mokiniams pagrįstai pasirinkti profesinės karjeros kelią ir jam rengtis.
Programa yra skirta supažindinti 8-12 klasių mokinius su inovacijų kūrimo principais išmaniųjų statinių ir įtaisų kūrimo ir naudojimo srityje ir joje suteikti pradinius praktinio darbo įgūdžius, konstruojant ir bandant originalios konstrukcijos išmaniojo mini šiltnamio prototipą. Programa apima visą inovacijų kūrimo veiklų ciklą – nuo mini šiltnamio koncepcijos kūrimo, projektavimo ir gamybos iki jo valdymo sistemos programavimo, eksploatacinių bandymų ir verslo plano parengimo, taip pat ir darbo rezultatų pristatymą.
Programos turinys ir veiklos pagilina, praplečia ir integruoja mokinių žinias ir gebėjimus susijusiuose BU dalykuose: technologijos, dailė (dizainas), IT, biologija, ekonomika ir verslumo ugdymas.
Programos apimtis – 144 val., iš kurių 96 val. skiriama kontaktiniams užsiėmimams sesijų metu, o 48 val. – nuotoliniam savarankiškam darbui. Galimas ir kitoks programos įgyvendinimo variantas, kai didžioji dalis programos užsiėmimų vykdoma nuotoline forma, panaudojant VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos įrankius, konsultacijas ir kitas galimybes. Baigę programą mokiniai galės imtis sudėtingesnių projektų (įskaitant ir agroinovacijų sritį), tam panaudodami VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos galimybes.
Matematikos ir informatikos mokslų krypties neakivaizdinės programos
TURING TALENTS
Ar pamokose tavo mintis sukasi apie vizijas, kaip turi atrodyti ateitis? Gal esi bandęs programuoti
ir ši patirtis užstrigo giliai atmintyje? Nori dar mokykloje būdamas pabandyti programuotojo
darbo kėdę? Ši programa yra sutverta, būtent, tiems, kurie nori išmokti daugiau negu yra mokama
mokykloje!
Mes sukūrėme šią programą moksleiviams, kurie apie Fortnite ar kompiuterius išmano daugiau
nei bendraamžiai. Šios ištestinės stovyklos metu 8-10 klasių moksleiviai turės progą susipažinti
su programavimo pagrindais, kuriant internetinius puslapius bei gilinantis į platųjį internetą iš
technologinės perspektyvos.
Visos užduotis pagrįstos praktiniais užsiėmimais ir filosofija, kad po šios programos moksleiviai
išmokti "kaip mokytis" ir galėtų toliau tęsti savo ekspertizę IT srityje.
Menų krypties neakivaizdinės programos
PERFORMATYVUS DIZAINAS
Ugdant jaunų žmonių kūrybingumą svarbi yra metodų įvairovė, gebėjimas kritiškai vertinti
aplinką. Ugdymas menu ar dizainu, į kurį orientuota ši programa, yra vienas efektyviausių būdų asmenybės kūrybiškumui atsiskleisti.
Ši programa - tai skirtingų taikomųjų kūrybinių kompetencijų suteikianti neformalaus ugdymo
programa. Ją sėkmingai baigę moksleiviai įgis platų supratimą apie dizaino sritį, dizaino procesą,
suvoks dizaino - taikomosios meno srities - įrankių svarbą ir potencialą įvairiuose šiuolaikiniuose
procesuose, supras, kad mąstymo ir vaizduotės sandūroje sugeneruojamos kūrybinės idėjos,
koncepcijos, nestandartiniai sprendimai dizaino dėka realizuojamos kaip realių problemų
sprendimai.
Programa sudaryta iš keturių kertinių temų: 1) dizainas, kaip mūsų aplinka; 2) dizainas kaip
gamyba, 3) dizainas ir žmogus, 4) dizainas kaip pasakojimas. Šių temų supratimas atskleidžia dizaino esmę, suformuoja kūrybiškumo, analitinio ir kritinio mąstymo gebėjimus, papildo dalyvių gebėjimus įvairiais dizaino įrankiais. Ši programa - tai apčiuopiamų, įvairiais pojūčiais patiriamų situacijų laboratorija. Gebėjimas analizuoti aplinką ir išnaudoti joje esančius objektus inspiracijai, analizei, pasakojimams yra labai aktualus šiuolaikiniam jaunimui.
Socialinių, ugdymo mokslų ir teisės krypties neakivaizdinės programos
SOCIALINIAI INOVATORIAI
Gyvenant sparčių socialinių pokyčių visuomenėje mus supanti aplinka reikalauja naujų idėjų ir naujų problemų sprendimo būdų, veiklos modelių, kurie prisidėtų prie socialinių iššūkių sprendimo, aktyvaus dalyvavimo keičiant mus supančią aplinką, auginant žmonių atsakomybę už savo paties ir kitų sprendimus. Todėl kiekvienam jaunam žmogui svarbu turėti aktyvaus dalyvavimo socialiniame gyvenime gebėjimus, analitinius aplinkos įvertinimo gebėjimus, galinčius identifikuoti jautriausias visuomenės problemas, būti pilietiškais ir socialiai atsakingais, kritiškai ir kūrybiškai mąstančiais, gebančiais bendradarbiauti priimant sprendimus.
Ši programa skirta visiems 8 – 10 klasių mokiniams, socialiai orientuotiems ir / ar dar tik norintiems išbandyti save socialiai atsakingoje veikloje, todėl dalyvauti kviečiami visi, norintys mokytis bendraujant ir bendradarbiaujant.
Programa siekiama ugdyti mokinių socialinės, inovatyvumo ir kūrybiškumo kompetencijas, taikant analitinio ir kritinio mąstymo ugdymo metodus, organizuojant susitikimus, diskusijas su socialiniais inovatoriais, socioedukacines išvykas į įvairiaus lygmens institucijas (LR Seimas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Jaunimo reikalų departamentas, savivaldybių organizacijas, privačias institucijas ir NVO), dirbančias socialinėje srityje). Programos dalyviai susipažins su savanoriškos veiklos ypatumais ir galimybėmis jau dabar aktyviai dalyvauti siekiant socialinių pokyčių.
Programoje darniai apjungiamas kontaktinis bei savarankiškas programos dalyvių mokymąsis. Programa skirta asmeninių, socialinių, iniciatyvumo, komunikavimo, mokymosi visą gyvenimą kompetencijų tobulinimui.
Baigę programą mokiniai įgis socialinės aplinkos tyrimo ir problemų identifikavimo, naudojant įvairius informacijos rinkimo metodus, įgūdžių; gebės kurti socialines inovacijas ir projektuoti savo socialiai atsakingą profesinę karjerą, išbandys save savanoriškoje veikloje ir taps savanoriškos veiklos ambasadoriais vietos bendruomenėje; gebės naudotis įvairiomis informacijos sklaidos priemonėmis, susikurs savo, kaip socialinio inovatoriaus, porfolio; įgis pasitikėjimo savimi ir drąsos daryti pokyčius savo aplinkoje.
Sveikatos ir veterinarijos mokslų krypties neakivaizdinės programos
„VISUOMENĖS SVEIKATA. APLINKA IR SVEIKATA “ 10 kl
Mokiniai turės 12 dienų užsiėmimus, kurių metu bus supažindinti su dalykiniu turiniu bei atliks eksperimentus. Ekskursijų metu pažins praktinį pritaikymą, o taip pat susipažins su profesija.