Neformalusis vaikų švietimas

Grįžti

Animacijai skirtame vakare - garsiausi šiuolaikiniai kūriniai, debiutai, eksperimentai
event 2019-01-22 domain Delfi.lt

Animacijai skirtame vakare - garsiausi šiuolaikiniai kūriniai, debiutai, eksperimentai
Lietuvos kinematografininkų sąjungos Kino klube ketvirtadienį, sausio 24 d., 18. 15 val. įvyks geriausių Tarptautinio animacinių filmų festivalio „Tindirindis“ filmų programos peržiūra. Į programą įtraukti filmai yra ne tik lietuviško festivalio laureatai - didžioji jų dalis apdovanota daugelyje svarbiausių, įtakingiausių pasaulio festivalių.
 
Tarp programos filmų – garsiausiuose pasaulio animacijos festivaliuose „Animaphix“, „Imaginaria“, „Animaevka“ apdovanotas filosofinis, apie žmogaus būties taisykles ir laisvę nuo diktatūros kalbantis italo Michele Bernardi filmas „Mercurio“. Jis pelnė ir didijį „Tindirindžio“ prizą. Brandžiai auditorijai skirtas, geriausiu filmu suaugusiems pripažintas režisierės Martinos Scarpelli filmas – alegorija „Kiaušinis“ (Prancūzija, Danija). Jo herojė užrakinta namuose su kiaušiniu, kuris ją traukia, baugina, malšina jos alkį ir verčia atgailauti, o galiausiai ji leidžia kiaušiniui mirti nuo alkio.
 
2017 m. Kanų kino festivalio programoje „Dvi režisierių savaitės“ rodytame animacinės dokumentikos filme „Lašas po lašo“ (Lauros Gonçalves ir Xá) vaizduojami paskutiniai kaimo gyventojai, kurie nenori būti išsiųsti į užmarštį. Jie plūduriuoja pasaulyje, kuriame svarbiausios yra pažangos idėjos.
 
Geriausiu filmu vaikams Lietuvoje buvo išrinktas rytietišku stiliumi ir muzika žavintis iraniečio režisieriaus Asgharo Safaro filmas „Hezaras Afsanas. Tūkstantis mitų“ apie karaliaus pagrobimą. Programoje – ir du lietuviški filmai: geriausiu lietuvišku filmu „Tindirindyje“ pripažintas Antano Skučo „Grybų karas“ pagal Justino Marcinkevičiaus poemą ir geriausiu lietuvių studentų filmu tituluotas Vilniaus dailės akademijos studentės Eglės Mameniškytės „Gimimas“. Režisierė E. Mameniškytė taip apibūdino filmo idėją: „Man miškas, kaip knibždanti gyvybe lokacija, visada kėlė nerimą. Nusprendžiau eksperimentuodama animacijos technika kalbėti apie baimę miškui, jo tankmei ir, kas už jos slepiasi. Ją išgyventi, priimti ir paleisti.“

Daugiau skaitykite čia.